Sunday, March 10, 2019

Revival : There's time for everything

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : There's time for everything



Ecclesiastes 3:2  A time to be born, And a time to die; A time to plant, And a time to pluck [what is] planted;

Pengkhotbah 3:2 (TB)  Ada waktu untuk lahir, ada waktu untuk meninggal, ada waktu untuk menanam, ada waktu untuk mencabut yang ditanam;



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #69. Tahukah anda bahawa untuk segala sesuatu ada waktunya? Allah mempunyai rencana kekal yang mencakup semua maksud dan kegiatan setiap orang di muka bumi. Kita harus mempersembahkan diri kepada Allah sebagai persembahan kudus, membiarkan Roh Kudus melaksanakan rencana Allah bagi kita, dan berhati-hati agar kita tidak ke luar dari kehendak Allah sehingga kehilangan waktu dan maksud yang ditetapkan-Nya bagi hidup kita.

☕ 🍞 Setiap orang yang percaya kepada-Nya sudah termasuk di dalam rencana-Nya untuk melakukan hal-hal yang luarbiasa di sepanjang musim kehidupannya. Setiap orang yang percaya kepada-Nya telah diberikan tanggungjawab dan kepercayaan daripada Tuhan Yesus satu mandat yang harus dilakukan. Amanat Agung yang dipercayakan kepada kita semua selama musim kehidupan kita. Adakah kita sedang melakukannya? Ada masa untuk Revival. Ada masa untuk penuaian. Ada masa untuk menabur. The coming revival isn't just focused on the younger generation, the youths. But it is coming upon everyone. Every generation. The old and the young coming back to God as ONE GENERATION! Oleh itu kita sebagai manusia, umat pilihan Allah, memiliki masa yang sangat suntuk sekali. Kita tidak tau bila mana apa yang akan terjadi kepada kita, tetapi selagi kita masih ada, PERGILAH lakukan amant Agung-Nya.

This season God is preparing us to step into the Revival and He is doing it by equipping one by one of His servants. Baru baru ini beberapa hamba Tuhan sudah dipanggil kembali ke rumah Tuhan. Selama mereka hidup, apakah yang telah kita pelajari dan terima daripada mereka? Apakah yang sudah diimpartasikan kepada kita? Haruslah kita teruskan itu. God is calling back His yesteryears revival generals and He raising a new generation of Revivalist to bring back this generation to God. Inilah musim penuaian itu. Adakah anda sudah siap...? Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini.....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: