Friday, March 8, 2019

Revival : The way of righteousness

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : The way of righteousness



Psalm 1:1  Blessed [is] the man Who walks not in the counsel of the ungodly, Nor stands in the path of sinners, Nor sits in the seat of the scornful;

Mazmur 1:1 (TB)  Berbahagialah orang yang tidak berjalan menurut nasihat orang fasik, yang tidak berdiri di jalan orang berdosa, dan yang tidak duduk dalam kumpulan pencemooh,



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #67. Tahukah anda bahawa sudah tersiap jalan yang benar bagi orang yang percaya kepada-Nya? Ayat pertama kitab Mazmur menekankan perbedaan di antara orang benar dengan orang fasik. Orang percaya sejati dapat diketahui dari apa yang tidak mereka lakukan, tempat yang tidak mereka kunjungi dan kumpulan yang tidak mereka masuki. Tidak seorang pun yang dapat menikmati berkat Allah tanpa berbalik dari hal-hal yang merusak atau membahayakan.

☕ 🍞 Mazmur ini membandingkan hanya dua jenis orang yang diakui Allah, masing-masing dengan sekumpulan prinsip hidup tertentu:

🔴 Orang saleh, yang berciri kebenaran, kasih, ketaatan kepada firman Allah dan pemisahan dari persekutuan dengan dunia.

🔴 Orang fasik, yang mewakili jalan dan nasihat dunia, yang tidak tinggal dalam firman Allah, dan kerana demikian tidak ada bagian dalam perkumpulan umat Allah.

Orang benar itu dikenal dan diberkati Allah, tetapi orang fasik tidak memperoleh bagian dalam kerajaan Allah  sehingga akan binasa. Pemisahan di antara kedua jenis orang ini akan ada sepanjang sejarah penebusan hingga kekal.

Tiga perkara yang membezakan seorang yang percaya kepada Tuhan Yesus adalah :

🔴   Tidak mengikut nasihat orang jahat
👉🏼 Sebelum membuat apa-apa keputusan, carilah wajah Tuhan Yesus dahulu dan biar keputusan itu berkenan di mata Tuhan. Jangan terikut ikut akan nasihat dunia. Cara Tuhan Yesus tidak sama dengan cara dunia fikirkan.

🔴 Tidak mengikut contoh orang yang berdosa
👉🏼 Jangan mengikut contoh atau gaya hidup orang yang tidak mengenal Tuhan Yesus. Sekiranya anda sudah kebuntuan dan tidak tahu apa yang harus dilakukan dan kemudian anda terikut-ikutkan cara hidup duniawi, itu akan memisahkan anda daripada Tuhan Yesus. Kita akan menjadi lebih selesa dengan cara dunia yang mengarah kepada kebinasaan. Sebaliknya, jadilah contoh atau teladan yang baik yang mencerminkan Kristus Yesus kepada dunia ini. We are in the world but we are not of the world.

🔴 Bergaul dengan orang yang menghina Allah
👉🏼 Nah, apa urusan anda bergaul dengan orang yang menghina Tuhan Yesus? Hanya jika orang itu mau bertobat dan terima Tuhan Yesus, dipersilakan membimbing mereka. Selain itu daripada itu, janganlah bergaul, kerana pergaulan itu akan menjadi perdebatan dan perdebatan itu akan menjadi pergaduhan dan ketidakpuasan hati. So berhati-hatilah dan berjaga-jagalah.

Saudara dan saudari sekalian, kita dipanggil untuk mengikuti Tuhan Yesus dan menjadi terang dan garam dunia ini. Janganlah kita pulak yang menjadi sama seperti dunia ini. Saya katakan ini bukan kerana saya terlampau kudus, tetapi kita harus sedar bahawa kita memiliki identiti Kristus Yesus di dalam hidup kita dan kita harus menjadi terang dan garam. Bagaimana dengan anda....? Apakah respon anda hari ini.....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: