Wednesday, March 6, 2019

Revival : He answers from within

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : He answers from within


Job 40:6  Then the LORD answered Job out of the whirlwind, and said:

Ayub 40:6 (TB)  (40-1) Maka dari dalam badai TUHAN menjawab Ayub:



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #65. Tahukah anda bahawa Tuhan selalu berbicara dari dalam badai yang sedang kita lewati? Setiap kita pernah melewati badai, halangan, tentangan dan macam-macam masalah dalam hidup kita, adakalanya kita putus asa untuk meneruskan adakalanya kita menerobosi segala halangan dan kemungkinan Just for that breakthrough dalam hidup kita. Masalah kewangan,  masalah keluarga, masalah suami isteri, masalah dalam pelayanan, masalah secara fizikal (sakit2, penyakit),  masalah akhlak, dan macam macam... Namun satu hal yang pasti bagi kita yang percaya kepada Tuhan Jesus, Dia tidak pernah tinggalkan kita. Bahkan Dia selalu menyertai kita dalan setiap pergumulan hidup kita. Even, kita pergi jauh daripada Nya, kasihNya tetap menarik kita kembali kepadaNya.

☕ 🍞 Dalam Firman Tuhan ini, ketika Ayub, sedang melewati masalah yang melandanya, firman-Nya  mengatakan bahawa "Maka dari dalam badai TUHAN menjawab Ayub:" Wow... Luarbiasa sekali.... Dari dalam permasalahan kita, Tuhan bisa melakukan mujizat. TUHAN bisa berbicara. Tuhan bisa menjamah. Tuhan bisa memperkuatkan kita. Tuhan bisa dan sanggup menjawab segala persoalan dan permasalahan kita. Jangan pernah terfikir bahawa Tuhan tidak peduli sama diri kita. Allah peduli, Allah mengerti segala persoalan yang kita hadapi. Tak akan pernah dibiarkannya kita bergumul sendiri sebab Allah mengerti. Demikian juga, sewaktu angin ribut menimpa murid-murid Yesus, mereka ketakutan yang mereka akan mati. Tetapi Yesus berada bersama mereka di dalam perahu 🛶 itu dan sedang tidur 😴 nyenyak. Dari dalam perahu itu Yesus menghardik angin ribut itu dan terus itu menimbulkan satu persoalan di dalam hati para murid-Nya "siapakah orang ini...?"

Adakah kita mengenal hadirat Yesus yang bersama kita di dalam perahu 🛶 yang sedang berada sekarang? Atau kita terfokus kepada kekuatiran hidup ini, segala masalah yang dihadapi, dan semua sekali sehingga kita tidak mengenal suara Tuhan Yesus yang berbicara kepada kita? Are you feeling hopeless? Are you tired and weary 😩 about your situation? Are you sick of whatever that's happening around you today? Be it your life, family, career, ministry or anything else. Hear the voice of the Lord speaks in the midst of the whirlwind and storm. "Be still and know that I AM GOD! Apakah respon anda hari ini.....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: