Wednesday, March 27, 2019

Revival : You have been selected!

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : You have been selected!



Isaiah 41:8  " But you, Israel, [are] My servant, Jacob whom I have chosen, The descendants of Abraham My friend.

Yesaya 41:8 (TB)  Tetapi engkau, hai Israel, hamba-Ku, hai Yakub, yang telah Kupilih, keturunan Abraham, yang Kukasihi;



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #86. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memilih anda untuk tujuan yang luarbiasa? Tuhan telah memilih bangsa Israel 🇮🇱 untuk tujuan yang luarbiasa. Israel tidak perlu takut akan kebinasaan kerana Allah telah memilih mereka sebagai saluran untuk melaksanakan janji penebusan yang diadakan-Nya dengan leluhur mereka. Melalui bangsa Israel akan datang baik Mesias maupun penyataan Allah yang tertulis, yang olehnya keselamatan akan datang kepada semua bangsa di bumi. Tuhan Yesus telah memanggil serta memilih anda untuk tujuan yang luarbiasa. Rencana-Nya untuk kehidupan anda adalah besar dan luarbiasa sekali.

☕ 🍞 You are called and chosen for greater purpose. Not by chance but by His grace for eternal purpose. Mungkin anda merasa "siapalah aku ini....?" ataupun "saya seorang yang berdosa, mana mungkin Tuhan Yesus mau memakai saya..." Saudara dan saudari sekalian, pilihan Tuhan Yesus senantiasa tepat dan tak pernah salah. Setiap kita yang dipilih mempunyai tanggung jawab yang besar yang harus dilakukan. Anda telah dipanggil oleh Tuhan dan bukannya manusia. You are called by God.  Pelantikan anda adalah dari surga. Anda telah menerima perutusan surgawi untuk merampas kembali dan membawa kembali generasi ini dan bangsa-bangsa kembali kepada Tuhan. Tuhan telah memilih kita dan sekarang Dia mengutus kita ke dalam dunia yang gelap ini untuk merampas kembali jiwa-jiwa yang terhilang, terkurung, terbelenggu dan yang telah mati secara rohaninya supaya mereka kembali kepada Tuhan,  dari kegelapan kepada TerangNya yang ajaib. Tuhan telah memilih kita secara spesifik dan telah mengutus kita untuk menyebarkan api kebangkitan rohani kepada setiap suku dan generasi ini.

Bukannya kita yang tidak memilih Dia. Tetapi Dialah yang memilih kita oleh kasih karunia-Nya dan menugaskan kita supaya pergi dan berbuah lebat, buah yang berkekalan. Your appointment was not a mistake. Ini adalah satu penghormatan dan keistimewaan bagi kita untuk melayani Tuhan. Bagaimana dengan anda? Adakah anda lari 🏃 daripada melakukan panggilan anda? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: