Tuesday, March 12, 2019

Revival : Watch your steps

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Watch your steps


Ecclesiastes 5:1  Walk prudently when you go to the house of God; and draw near to hear rather than to give the sacrifice of fools, for they do not know that they do evil.

Pengkhotbah 5:1 (TB)  Jagalah langkahmu, kalau engkau berjalan ke rumah Allah! Menghampiri untuk mendengar adalah lebih baik dari pada mempersembahkan korban yang dilakukan oleh orang-orang bodoh, karena mereka tidak tahu, bahwa mereka berbuat jahat.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #71. Tahukah anda bahawa kita harus menjaga langkah kita? Apabila kita "berjalan" 🚶 menghampiri rumah Tuhan, atau di dalam erti kata lain, mendekat kepada Tuhan Yesus pasti sahaja akan ada halangan dan taktik iblis untuk membuat kita menyimpang. Kita harus sedar dan berjaga-jaga kerana iblis dapat menggunakan apa saja untuk untuk memastikan bahawa kita menyimpang daripada kebenaran firman Tuhan.

☕ 🍞 Terkadang kita pergi beribadah dengan hati yang cuai. Tidak ada persiapan dari rumah. Sebelum kita datang ke gereja, persiapkan hati dari rumah dan minta Tuhan Yesus untuk berbicara kepada kita lewat hamba-Nya dan biar hati kita terbuka untuk menerima benih firman-Nya. Terkadang tanpa persiapan ini, kita pergi ke gereja, sewaktu beribadah fikiran kita melayang ke sana sini.

Ada dua perkara yang dinyatakan di dalam firman Tuhan ini... :

🔴 Jagalah langkahmu, kalau engkau berjalan ke rumah Allah..
👉🏼 Berhati-hati di setiap langkah kita mengikuti Tuhan Yesus. Jangan sampai ada yang kecundang di tengah jalan. The devil will tend to divert your steps but you those who hope and trust in the Lord, His  word is a lamp to our feet And a light to our path.

🔴 Menghampiri untuk mendengar adalah lebih baik dari pada mempersembahkan korban..
👉🏼 Obedience is better than sacrifice. Apa guna kita bawa korban bakaran kita kepada Tuhan jikalau hati kita tidak taat kepada Tuhan? Ketaatan adalah satu hal yang sangat penting daripada korban bakaran. Sekiranya tidak ada ketaatan, sia-sialah korban bakaran kita. Kita harus senantiasa mendekat kepada Tuhan Yesus dan mendengar suara-Nya berbicara kepada kita. Reading 📖 the Word of God and listening to His voice isn't enough. We must obey and live it. That's what makes a difference in our lives.

Saudara dan saudari sekalian, jagalah setiap langkah anda dengan segala kewaspadaan supaya anda tidak terjatuh di dalam perangkap iblis. Taat dan setia kepada Tuhan selagi kita masih ada. Mendekat kepada Tuhan dan dengarkanlah Ia berbicara kepada kita. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: