Tuesday, March 26, 2019

Revival : New Strength

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : New Strength



Isaiah 40:31  But those who wait on the LORD Shall renew [their] strength; They shall mount up with wings like eagles, They shall run and not be weary, They shall walk and not faint.

Yesaya 40:31 (TB)  tetapi orang-orang yang menanti-nantikan TUHAN mendapat kekuatan baru: mereka seumpama rajawali yang naik terbang dengan kekuatan sayapnya; mereka berlari dan tidak menjadi lesu, mereka berjalan dan tidak menjadi lelah.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #85. Tahukah anda bahawa Tuhan memberikan kekuatan yang baru kepada kita di saat kita mengambil masa untuk mencari wajah-Nya? Berharap kepada Tuhan ialah mempercayakan sepenuhnya kehidupan kita kepada-Nya; hal itu meliputi juga memandang Dia sebagai sumber pertolongan dan kasih karunia ketika diperlukan. Kepada anak-anak-Nya yang kurang stamina maupun kekuatan rohani, Dia memberikan secara limpah semua yang mereka perlukan untuk terus bertumbuh dan mencapai kemajuan rohani, asal mereka dengan percaya menantikan Dia dengan berharap dan berdoa. Sekalipun tubuh kita semakin tua dan merosot, kita mengalami pembaharuan yang terus-menerus melalui pemberian hidup dan kuasa Kristus yang terus berlangsung; pengaruh-Nya memungkinkan pikiran, perasaan, dan kehendak kita disesuaikan dan menjadi serupa dengan Dia dan tujuan kekal-Nya.

☕ 🍞 Orang yang menantikan Tuhan dan dengan sungguh-sungguh berharap kepada-Nya, bagi mereka dijanjikan:

🔴 Kekuatan Allah
👉🏼 untuk menyegarkan mereka di tengah-tengah kelelahan dan kelemahan, penderitaan dan pencobaan;

🔴 Kemampuan Allah
👉🏼 untuk mengatasi persoalan-persoalan mereka bagaikan rajawali yang terbang naik ke langit; dan

🔴 Kesanggupan
👉🏼 untuk berlari secara rohani tanpa merasa lelah dan terus berjalan maju tanpa merasa letih bila Allah menangguhkan pertolongan-Nya. Allah berjanji bahwa jikalau umat-Nya dengan sabar mengandalkan Dia, maka Dia akan memberikan apa pun yang mereka perlukan untuk menopang mereka senantiasa.

Kekuatan yang kita perlukan hanya didapati di dalam Tuhan Yesus. Dialah sumber kekuatan kita. Saat kita menantikan Dia di dalam penyembahan, doa, merenungkan Firman-Nya, Tuhan Yesus memberikan kekuatan yang baru supaya kita dapat melakukan kehendak-NYA dan dapat menjalani kehidupan ini. Bagaimana dengan anda....? Adakah anda mengambil masa menantikan Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: