Wednesday, March 13, 2019

Revival : Understanding His works

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Understanding His works


Ecclesiastes 8:17  then I saw all the work of God, that a man cannot find out the work that is done under the sun. For though a man labors to discover it, yet he will not find it; moreover, though a wise man attempts to know it, he will not be able to find it.

Pengkhotbah 8:17 (TB)  maka nyatalah kepadaku, bahwa manusia tidak dapat menyelami segala pekerjaan Allah, yang dilakukan-Nya di bawah matahari. Bagaimanapun juga manusia berlelah-lelah mencarinya, ia tidak akan menyelaminya. Walaupun orang yang berhikmat mengatakan, bahwa ia mengetahuinya, namun ia tidak dapat menyelaminya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #72. Tahukah anda bahawa kita tidak dapat memahami cara pekerjaan Tuhan? Kita harus menyadari bahawa betapapun bijaksananya kita, dengan hikmat kita sendiri kita tidak dapat menerangkan segala yang telah dilakukan Allah atau cara-cara pemeliharaan-Nya. Seperti halnya Ayub, kita tidak perlu mengetahui segala alasan tetapi yang kita perlukan hanyalah mengandalkan Tuhan dan percaya bahawa Dia melakukan segala sesuatu dengan baik. Jikalau kita anak-anak-Nya, kita berada dalam tangan-Nya. Hod work in a mysterious way that we cannot comprehend.

☕ 🍞 Kekayaan, hikmat dan pengetahuan Allah tidak ada habis-habisnya. Keputusan-keputusan atau ketetapan-ketetapan-Nya melampaui kemampuan manusia untuk memahaminya. Dalam cara dan waktu-Nya sendiri, Allah sedang dan akan terus mengerjakan anugerah-Nya yang menegur, mengoreksi, meyakinkan sampai akhirnya orang Israel pun akan menerima Yesus sebagai Juruselamat dan Tuhan mereka. Dengan demikian, genaplah suatu umat yang Allah rencanakan bagi-Nya, yaitu gereja-Nya sejati, umat pilihan-Nya sejati, Israel yang sejati! Di dalam kekayaan hikmat dan kuasa-Nya, oleh anugerah-Nya yang dahsyat itu, terciptalah umat pilihan yang sejak kekal telah Ia rancang dan kasihi! Oh betapa tinggi, dalam, lebar dan luas kasih Kristus; betapa tak terselami hikmat dan kuasa Injil! Tak dapat kita fahami cara dan pemikiran Tuhan Yesus dalam karya-Nya yang terbesar dan terindah bagi setiap orang yang percaya kepada-Nya.

Rencana Tuhan Yesus adalah jauh lebih besar daripada apa yang kita fikirkan dan doakan selama ini. Anda pun dapat merasakan kasih yang saya rasakan apabila anda memberikan keseluruhan hidup anda kepada Tuhan Yesus. Kita tidak memahami perbuatan Allah. Bagaimanapun kita mencuba, kita tidak akan memahaminya. Orang yang bijaksana mengaku bahawa mereka faham, tetapi sebenarnya tidak. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: