Sunday, March 24, 2019

Revival : His words last forever

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : His words last forever



Isaiah 40:8  The grass withers, the flower fades, But the word of our God stands forever.

Yesaya 40:8 (TB)  Rumput menjadi kering, bunga menjadi layu, tetapi firman Allah kita tetap untuk selama-lamanya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #83. Tahukah anda bahawa  Firman Tuhan kekal untuk selama-lamanya? Semua hidup ciptaan adalah rapuh dan lemah sehingga pada kesudahannya akan berakhir, tetapi firman Allah tetap untuk selama-lamanya. Janji-janji Allah akan digenapi; kebenaran penebusan-Nya tidak dapat dibatalkan atau diubah. Firman-Nya yang diutus tidak akan kembali sia-sia kepada-Nya. Umat manusia bagaikan rumput, dan segala kemuliaan mereka seperti bunga rumput. Rumput layu, bunga pun gugur; tetapi firman Tuhan kekal selama-lamanya. Firman itu Berita Baik yang diisytiharkan kepada kamu.

☕ 🍞 Diakui oleh Yesaya bahawa segala sesuatu boleh berlalu, tapi firman Allah yang memberi hidup, tetap untuk selama-lamanya. Sekali pun manusia sudah meninggalkan firman-Nya, Allah tidak pernah berhenti berfirman. Allah membangkitkan juru bicara yang mengingatkan umat-Nya kepada Sabda Allah yang hidup itu. Di tengah kelemahan manusia yang fana, kita memiliki firman Tuhan yang akan tetap untuk selama-lamanya. Manusia perlu tahu kebenaran Firman-Nya. Tetapi siapa yang akan membawa kabar berita baik ini? Kuasa dan dampak firman Allah tidak pernah dibatalkan atau dinyatakan tidak berlaku lagi; firman-Nya akan membawa kehidupan rohani kepada orang yang menerimanya atau hukuman yang adil kepada orang yang menolaknya. Firman-Nya adalah ya dan amin. Kita yang sudah menerima keselamatan dan yang diberdayakan oleh firman-Nya demi misi-Nya, mari giat mengabarkan Injil agar lebih banyak lagi orang yang merespons undangan anugerah ini.

Saudara dan saudari sekalian, pada masa dulu, Tuhan Yesus mengutus para hamba-Nya untuk membawa Injil ini kepada kita yang hidup di dalam kegelapan. Sekarang apabila Firman-Nya sudah berkarya di dalam hidup kita, maka kita haruslah melakukan apa yang sudah dimulai di dalam hidup kita oleh Tuhan Yesus. Bagaimana dengan anda....? Apakah respon anda hari....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: