Saturday, March 23, 2019

Revival : Poured upon us

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Poured upon us


Isaiah 32:15  Until the Spirit is poured upon us from on high, And the wilderness becomes a fruitful field, And the fruitful field is counted as a forest.

Yesaya 32:15 (TB)  Sampai dicurahkan kepada kita Roh dari atas: Maka padang gurun akan menjadi kebun buah-buahan, dan kebun buah-buahan itu akan dianggap hutan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #82. Tahukah anda bahawa  di hari-hari terakhir ini Tuhan Yesus akan mencurahkan Roh-Nya ke atas kita? Kebenaran dan berkat zaman kerajaan akan terjadi karena Roh Kudus akan dicurahkan atas umat dan akan bekerja di dalam hati mereka. Pada zaman ini, berkat-berkat penebusan mencapai kita melalui Roh Kudus yang telah dicurahkan atas orang percaya. Janji-Nya kepada kita semua ialah, akan terjadi pencurahan Roh Kudus yang luarbiasa di akhir zaman ini. Di mana satu kebangunan rohani yang luarbiasa akan pasti terjadi.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, jikalau kita melihat kembali kepada sejarah kebangunan rohani yang terjadi di Borneo, ia bukannya terjadi daripada orang luar, tetapi daripada kalangan kita sendiri. Revival happens when there's a willingness to spread the Revival. Apabila kita sudah mengalami jamahan Roh Kudus dan dibangkitkan kembali, maka bergeraklah dan beritakanlah Injil kepada yang lain. Revival akan terjadi hanya apabila ada hati yang mau benar-benar sungguh-sungguh bertobat dan menyebarluaskan kasih Tuhan Yesus kepada orang lain. Beginilah yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973. Ramai yang ke sana ke sini ikut ibadah KKR itu dan ini tetapi yang pentingnya di sini, apakah impak daripada KKR itu? Adakah ia mengubah hidup kita dan menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus dan maju memberitakan Injil? Atau hanya waktu KKR itu sahaja kita excited? #FikirFikir lah akan hal ini....!

Impak daripada pencurahan Roh Kudus adalah perubahan yang drastik terjadi di dalam hidup kita, bangsa kita, pemulihan ekonomi, kerohanian dan sebagainya. Bersama dengan pencurahan Roh yang penuh rahmat ini, akan datang kemakmuran dan kesuburan yang tidak pernah terjadi sebelumnya, bahkan di tanah atau di negeri yang sekarang gersang. We need this kind of change and not jist Holy Spirit goosebumps! Many are just settling for revival goosebumps and not doing anything about it. Ini tidak boleh terjadi! Harus ada hati yang benar-benar sungguh-sungguh merindukan pencurahan Roh Kudus terjadi. Bagaimana dengan anda....? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: