Saturday, March 30, 2019

Revival : Return to Me

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Return to Me



Isaiah 44:22  I have blotted out, like a thick cloud, your transgressions, And like a cloud, your sins. Return to Me, for I have redeemed you.

Yesaya 44:22 (TB)  Aku telah menghapus segala dosa pemberontakanmu seperti kabut diterbangkan angin dan segala dosamu seperti awan yang tertiup. Kembalilah kepada-Ku, sebab Aku telah menebus engkau!



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #89. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang memanggil kita untuk kembali kepada-Nya? Saya mendengar Dia memanggil namaku "datanglah pada-Ku.." Tuhan Yesus memanggil kita kembali kepada-Nya kerana kita adalah milik-Nya. Allah mengingatkan ulang bangsa Israel mengenai semua yang telah diperbuat-Nya, mulai dari tindakan-Nya mencipta, penggenapan nubuat-Nya melalui para nabi, sampai kepada tindakan pengampunan-Nya atas segala pelanggaran yang dibuat oleh bangsa ini. Wajarlah jika Allah menginginkan agar bangsa ini kembali kepada-Nya  kerana Allah pemilik mutlak bangsa itu. Tidak ada bentuk kuasa apa pun di luar Allah yang berhak mengambil alih kepemilikan Allah ini. Allah akan memperjuangkan milik-Nya untuk kembali kepada-Nya.

☕ 🍞 Returning to God means revival. Apabila seseorang itu dijamah oleh Roh Kudus, maka terjadi penyesalan di dalam hidupnya. Apabila penyesalan terjadi, pertobatan terjadi apabila Pertobatan terjadi, maka seseorang itu berbalik kepada Tuhan Yesus dengan segenap hati mereka. Dan sesudah itu, dia pergi menceritakan pekerjaan Tuhan Yesus di dalam hidupnya kepada semua orang. This is revival. Perhatikanlah, karya penebusan yang telah dikerjakan Allah melalui Anak-Nya bagi kita mendorong kita untuk mengharapkan dari-Nya segala berkat yang dijanjikan. Dia yang telah menebus kita dengan harga yang begitu mahal tidak akan kehilangan apa yang telah dibeli-Nya itu.

Dengan yakin kita dapat datang ke hadapan Tuhan Yesus kerana janji-Nya kepada kita. Tuhan Yesus tidak memandang hina hati hancur dan jiwa yang remuk. Dengan keyakinan ini, iaitu :

🔴 Aku telah menghapus segala dosa...
👉🏼 Karya penebusan-Nya terjadi melalui Yesus Kristus. Dan dengan keyakinan itu, bahawa setiap orang yang berseru kepada nama Yesus akan diampuni dan diselamatkan, kita dapat datang ke hadapan-Nya. You are no longer condemned. You are no longer slaves to sin. You are a child of God.

Saudara dan saudari sekalian, terkadang perasaan hina dan terkutuk itu menghindari kita daripada datang kepada Tuhan Yesus. Itu semuanya adalah taktik kotor iblis yang membuatkan kita rasa bersalah dan tidak layak menerima pengampunan lalu kita terus terjerumus di dalam dosa. Datanglah kembali kepada Tuhan Yesus. Adakah pemberontakan anda menghalangi anda untuk mendekatkan diri kepada Tuhan Yesus? Bagaimana keadaan anda hari ini? Ketahuilah bahawa Tuhan Yesus mengasihi anda. This is the real truth! Apakah respon anda hari ini.....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: