Wednesday, March 20, 2019

Revival : In Perfect Peace

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : In Perfect Peace



Isaiah 26:3  You will keep him in perfect peace, Whose mind is stayed on You, Because he trusts in You.

Yesaya 26:3 (TB)  Yang hatinya teguh Kaujagai dengan damai sejahtera, sebab kepada-Mulah ia percaya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #79. Tahukah anda bahawa hanya Tuhan Yesus sahaja yang dapat menjagai anda dengan damai sejahtera yang sempurna? Dengan tegas dan jelas, Yesaya mengatakan, ia melihat Allah diproklamasikan sebagai Gunung Batu yang kekal, Penyelamat dan Pemberi damai sejahtera bagi manusia yang percaya dengan hati teguh, yang lurus jalannya. Gambaran istimewa ini menunjukkan bahawa Tuhan Yesuslah yang meruntuhkan kubu-kubu benteng musuh. Dia membuka semua ketertutupan menjadi jalan-jalan, pintu-pintu yang terbuka bagi umat-Nya. Kebangkitan pun terbentang di hadapan umat-Nya sebagai karya diri-Nya di tengah kenyataan sejarah dunia.

☕ 🍞 Only in Jesus there's perfect peace. You cannot find it anywhere else, but Jesus. Saudara dan saudari sekalian, di saat kedamaian anda diganggu atau digoyang, ke mana anda pergi? Pada waktu kesulitan, masalah, ancaman, penganiayaan, kesakitan, penderitaan dan apa sekalipun keadaan kita, kita harus senantiasa berusaha untuk mengarahkan pikiran kita kepada Tuhan di dalam doa, kepercayaan, dan pengharapan. Kita harus mengandalkan Dia kerana Dia itu gunung batu yang kekal, kota benteng yang teguh. Dialah landasan yang pasti dan kokoh. Dialah sumber damai sejahtera. Orang-orang yang percaya kepada Allah harus mengarahkan pikiran mereka kepada-Nya, harus percaya kepada-Nya setiap saat, dalam semua peristiwa, harus berpegang pada-Nya dengan teguh dan setia, dengan kepuasan sepenuhnya di dalam Dia. Orang-orang yang berbuat demikian akan senantiasa dipelihara Allah dalam damai sejahtera, dan damai sejahtera itu akan menjaga mereka. Ketika terdengar berita-berita buruk, orang yang hatinya tetap dan penuh kepercayaan kepada TUHAN akan dengan tenang menghadapi apa yang terjadi, dan tidak terganggu oleh kekhawatiran-kekhawatiran yang menakutkan yang timbul darinya.

Apa yang dijanjikan dalam firman-Nya ini? Kaujagai dia dengan damai sejahtera, dengan damai yang sempurna, damai batiniah, damai lahiriah, damai dengan Allah, damai dengan hati nurani, damai di setiap saat dan dalam semua peristiwa. Damai sejahtera ini akan Dia berikan kepada, dan akan tetap dimiliki oleh, orang yang hatinya teguh, sebab kepada Allah ia percaya. Bagaimana dengan anda...? Sudahkah anda memiliki damai sejahtera Yesus Kristus? Datanglah kepada-Nya dan terimalah damai sejahtera-Nya. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: