Monday, March 18, 2019

Revival : This is our God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : This is our God



Isaiah 9:6  For unto us a Child is born, Unto us a Son is given; And the government will be upon His shoulder. And His name will be called Wonderful, Counselor, Mighty God, Everlasting Father, Prince of Peace.

Yesaya 9:6 (TB)  (9-5) Sebab seorang anak telah lahir untuk kita, seorang putera telah diberikan untuk kita; lambang pemerintahan ada di atas bahunya, dan namanya disebutkan orang: Penasihat Ajaib, Allah yang Perkasa, Bapa yang Kekal, Raja Damai.




Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #77. Tahukah anda bahawa kita mempunyai Tuhan yang hidup dan berkuasa? Tidak saya tidak sharing tentang Krismas kali ini, masih jauh lagi untuk sambutan hari Krismas. Mesej yang saya mau sharing hari ini adalah satu kebenaran yang harus kita fahami dan hidup oleh kebenaran ini. Di dalam firman-Nya hari ini, kita melihat Yesaya mencatat empat nama yang akan menandai tugas-Nya selaku Mesias. Yesaya menguraikan siapakah kepribadian Mesias itu. Yesus adalah pribadi yang dapat kita percaya dan berharap di saat kita melewati liku-liku kehidupan ini.

☕ Pada hari ini, kita sama-sama akan melihat 👀 dan belajar 📚 mengenai EMPAT hal yang dinyatakan oleh Yesaya tentang Tuhan Yesus.

🔴 Penasihat Ajaib.
👉🏼  Penasihat Ajaib ini akan merupakan penjelmaan hikmat sempurna dan mempunyai kata-kata hidup kekal; selaku Penasihat, Ia akan menyingkapkan rencana keselamatan sempurna. Di saat anda memerlukan jawaban kepada persoalan hidup anda, carilah Tuhan Yesus dan dengarkanlah nasihat-Nya yang penuh dengan hikmat dan kehidupan. Carilah Tuhan Yesus dahulu sebelum anda mencari nasihat dari dunia. Kerana hanya Yesuslah yang memiliki kata-kata kehidupan.

🔴 Allah yang Perkasa.
👉🏼 Tuhan Yesus kita adalah Tuhan yang Mahakuasa. He  sovereignly reigns. Tuhan yang perkasa dan luarbiasa. Bila anda mengalami masalah, datanglah kepada Tuhan Yesus dan lihatlah kuasa penyelamatan-Nya di tengah-tengah peperangan anda. Contohnya, sewaktu Raja Jehoshaphat pergi berperang, bukannya mereka yang berperang tetapi TUHAN yang berperang bagi mereka. Keperkasaan Tuhan Yesus tidaklah sepertimana yang kita fikirkan dan hadkan. Kuasa-Nya terlebih besar.

🔴 Bapa yang Kekal
👉🏼 Yesus bukan hanya datang untuk memperkenalkan Bapa sorgawi, tetapi Ia sendiri akan bertindak terhadap umat-Nya secara kekal bagaikan seorang Bapa penuh belas kasihan yang mengasihi, melindungi, dan menyediakan segala keperluan anak-anak-Nya.

🔴 Raja Damai
👉🏼 Dialah sumber kepada damai sejahtera anda. Dialah yang memberikan damai sejahtera kepada kita semua. Pemerintah-Nya penuh dengan kasih dan damai sejahtera. Raja Damai. Pemerintahan-Nya akan membawa damai dengan Allah bagi umat manusia melalui pembebasan dari dosa dan kematian. Yesus berkata "damai sejahtera Ku berikan kepada mu...".

Saudara dan saudari sekalian, kepribadian Tuhan Yesus jauh lebih lagi daripada apa yang dapat saya huraikan di sini. Bagaimana anda akan dapat mengenal-Nya? Hanya melalui perhubungan anda dengan Tuhan saja anda dapat memahami dan juga discover hal-hal yang baru tentang Tuhan. Datang kepada Tuhan Yesus saat anda kebuntuan dan perlukan pertolongan. Dia akan menjawab semua seru doa anda. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: