Thursday, March 28, 2019

Revival : I have put My Spirit in him

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : I have put My Spirit in him




Isaiah 42:1  "Behold! My Servant whom I uphold, My Elect One [in whom] My soul delights! I have put My Spirit upon Him; He will bring forth justice to the Gentiles.

Yesaya 42:1 (TB)  Lihat, itu hamba-Ku yang Kupegang, orang pilihan-Ku, yang kepadanya Aku berkenan. Aku telah menaruh Roh-Ku ke atasnya, supaya ia menyatakan hukum kepada bangsa-bangsa.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #87. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menaruhkan Roh-Nya ke atas anda? Para pengikut-Nya, yang akan melanjutkan apa yang telah dimulai oleh Yesus, juga memerlukan pencurahan Roh Kudus atas diri mereka. Hanya Roh yang dapat memungkinkan serta memampukan orang percaya melayani dengan hikmat, penyataan, dan kuasa yang diperlukan. Ada dua hal yang dinyatakan di dalam firman-Nya hari ini yang kita belajar bersama.

☕ 🍞 Hal yang pertama yang kita belajar hari ini adalah :

🔴 Aku telah menaruh Roh-Ku ke atasnya
👉🏼 Tuhan Yesus telah menjanjikan bahawa Dia akan mengirimkan Seorang Penolong yang menolong kita dalam pelayanan dan juga kehidupan kita. God has deposited His Spirit in us to enable us to do greater works. Roh-Nya ada atas kita dan memampukan kita untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Bukan kerana kuat dan gagah kita tetapi oleh kerana kuasa Roh-Nya yang bekerja melalui kita.

🔴 Supaya ia menyatakan hukum kepada bangsa-bangsa.
👉🏼 Tujuan Roh-Nya ada atas kita adalah supaya kita menjadi saksi-Nya di tengah-tengah generasi dan bangsa kita. Roh Tuhan ALLAH ada pada kita, oleh kerana TUHAN telah mengurapi kita, maka Ia telah mengutus kita untuk menyampaikan kabar baik kepada orang-orang sengsara, dan merawat orang-orang yang remuk hati, untuk memberitakan pembebasan kepada orang-orang tawanan, dan kepada orang-orang yang terkurung kelepasan dari penjara, untuk memberitakan tahun rahmat TUHAN dan hari pembalasan Allah kita, untuk menghibur semua orang berkabung.

Roh Kudus memampukan kita untuk pergi dan memberitakan Injil keselamatan kepada setiap suku bangsa dengan berani. Setiap orang yang percaya yang di mana sudah dibaptis dalam Roh Kudus haruslah pergi dan memberitakan Injil keselamatan. Setiap orang yang percaya ada seorang pemenang jiwa. Dan inilah yang dipercayakan kepada kita oleh Tuhan Yesus. Bagaimana dengan anda? Sudahkah anda mula melakukannya? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: