Saturday, March 16, 2019

Revival : Put your hopes in the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Put your hopes in the Lord


Isaiah 2:22  Sever yourselves from such a man, Whose breath [is] in his nostrils; For of what account is he?

Yesaya 2:22 (TB)  Jangan berharap pada manusia, sebab ia tidak lebih dari pada embusan nafas, dan sebagai apakah ia dapat dianggap?


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #75. Tahukah anda bahawa kita harus meletakkan sepenuh pengharapan kita di dalam Tuhan Yesus? Jangan berharap pada manusia. Berhentilah mengandalkan manusia sebagai kebalikan dari mengandalkan Allah, satu-satunya perlindungan sejati. Tidak lebih daripada embusan nafas. Peringatan tentang kefanaan manusia. Begitu nafas berhenti dari lubang hidung, hidup manusia berakhir dan kekuasaannya lenyap. Yesus berkata "tanpa Aku, engkah tidak boleh buat apa-apa..." Tanpa Tuhan Yesus di samping kita, kita tidak mampu jalan sendiri kerana Dialah kekuatan dan yang menolong kita.

☕ 🍞 Apakah yang anda andalkan hari ini? Di manakah letaknya pengharapan anda? Jikalau anda baca 📖 firman Tuhan ini, sebenarnya bukan di dalam harta dan kuasa itu sendiri letak kesalahan yang membuat Allah murka terhadap Israel. Tetapi mengandalkan harta dan kuasa sedemikian rupa sehingga status keduanya menjadi setara dengan Allah sendiri, itulah yang Allah benci. Dosa penyembahan berhala pada intinya ialah mengisi keperluan manusia untuk meninggikan dan mengandalkan Allah saja, dengan sesuatu yang sama sekali bukan Allah. Dosa itu sekaligus menolak memuliakan Allah, merampas martabat manusia sendiri. Demikian juga cinta terhadap wang. Wang itu sendiri tidak salah, tetapi cinta terhadap wang itulah adalah akar segala kejahatan. Manusia berharap agar harta kekayaan, wang 💵 dan statusnya boleh bawa dia masuk ke surga. Tanpa disedari, itu menjadi berhalanya dan dia mulai mengandalkan itu sepenuhnya lalu Tuhan Yesus sudah "tidak wujud" di dalam hidupnya.

Saudara dan saudari sekalian, harapan itu tidak akan mengecewakan kita, kerana Allah sudah mencurahkan kasih-Nya ke dalam hati kita. Allah melakukan hal itu dengan perantaraan Roh-Nya, yang sudah dikurniakan-Nya kepada kita.  Segala yang tertulis di dalam Alkitab adalah untuk mengajar kita, supaya kita mempunyai harapan kerana ajaran daripada Alkitab menyebabkan kita bersabar dan berteguh hati.  Semoga Allah, sumber pengharapan, memenuhi anda dengan segala sukacita dan damai sejahtera dalam iman anda, supaya oleh kekuatan Roh Kudus anda berlimpah-limpah dalam pengharapan. Hallelujah 🙌 🔥 🔥.. Kepada siapa anda berharap hari ini? Apakah respon anda hari....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: