Monday, March 25, 2019

Revival : Bring the good tidings

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Bring the good tidings



Isaiah 40:9  O Zion, You who bring good tidings, Get up into the high mountain; O Jerusalem, You who bring good tidings, Lift up your voice with strength, Lift [it] up, be not afraid; Say to the cities of Judah, "Behold your God!"

Yesaya 40:9 (TB)  Hai Sion, pembawa kabar baik, naiklah ke atas gunung yang tinggi! Hai Yerusalem, pembawa kabar baik, nyaringkanlah suaramu kuat-kuat, nyaringkanlah suaramu, jangan takut! Katakanlah kepada kota-kota Yehuda: "Lihat, itu Allahmu!"



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #84. Tahukah anda bahawa anda semua adalah pembawa kabar baik? Berita apa yang paling dinanti-nanti oleh orang yang sedang berada di penjara? Berita bahawa masa hukuman mereka sudah selesai dan mereka akan segera bebas. Berita apakah yang dinanti-nantikan oleh seseorang yang sedang mengalami sakit kronik? Berita bahawa penyakitnya sudah sembuh secara total. Berita apakah yang dinanti-nantikan oleh seorang penghutang? Berita bahawa hutangnya sudah selesai. Berita apakah yang dinanti-nantikan oleh seorang pendosa? Berita bahawa dosanya telah diampuni dan diselamatkan.

☕ 🍞 Bila orang dapat merespons kabar baik dengan hati terbuka, itu merupakan anugerah dan pekerjaan Roh Kudus. Namun tugas pemberitaan kabar baik ada di bahu setiap orang yang mengaku percaya kepada Tuhan Yesus. Tidak ada orang yang lebih tepat untuk memberitakan kabar baik itu selain kita yang sudah mengalami pengampunan dan pemulihan-Nya lebih dahulu. Menjadi tanggungjawab kita untuk membawa perkhabaran berita baik ini kepada dunia yang sedang binasa ini. Revival hanya akan apabila ada yang terbeban untuk membawa Injil kepada mereka mereka yang belum dijangkau, yang belum pernah mendengar 👂 nama Yesus, kepada mereka yang sudah mundur dan masih terikat dengan dosa. Sebagai orang yang telah menerima anugerah keselamatan, kita pun beroleh tugas untuk memberitakan warta keselamatan itu. Di mana kita dapat melakukannya? Di rumah, di tempat kerja, atau di lingkungan sekitar kita dan ke mana pun Tuhan Yesus mengutus anda. Namun ada juga orang-orang yang memiliki kerinduan untuk mewartakan Injil ke tempat-tempat asing yang belum pernah dia ketahui sebelumnya. Untuk mereka, kita perlu berdoa agar banyak pintu yang terbuka bagi pemberitaan mereka.

Bersediakah kita dipakai oleh Tuhan untuk memberitakan Injil kepada dunia di sekitar kita? Janganlah kita menjadi gentar menghadapi orang-orang yang hatinya belum terbuka pada berita Injil. Dan biarlah kita  teruskan tugasan pemberitaan Injil ini dengan setia dan biarkan Roh Kudus yang menjamah hati orang yang diinjili sebab hanya Dialah yang mampu membuka hati seseorang untuk dapat mengerti, percaya, dan menerima Yesus. Bagaimana dengan anda? Sudahkah anda bergerak menjangkau jiwa-jiwa, suku bangsa anda? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: