Tuesday, April 23, 2019

Revival : Arise and Shine

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Arise and Shine


Isaiah 60:1 (UKJV)  Arise, shine; for your light has come, and the glory of the LORD has risen upon you.

Yesaya 60:1 (TB)  Bangkitlah, menjadi teranglah, sebab terangmu datang, dan kemuliaan TUHAN terbit atasmu.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #113. Tahukah anda bahawa kemuliaan Tuhan turun atas anda? Kitab Yesaya yang mendeklarasikan sebuah pengharapan keselamatan bagi seluruh umat manusia, runtuhnya dinding-dinding pembatas antar-bangsa, dan penyataan kemuliaan Tuhan pada akhir zaman. Jemaat atau Gereja-Nya akan merupakan terang itu, yakni yang memancarkan kesempurnaan dan kasih-Nya yang mulia, serta saluran bagi kebenaran-Nya untuk menjangkau orang yang belum mengenal TUHAN. Injil Perjanjian Baru akan memiliki daya tarik kuat bagi bangsa-bangsa bukan Yahudi, yang mana tidak pernah dimiliki oleh Kabar Baik Perjanjian Lama.

☕ 🍞 Sementara kita menantikan kedatangan kembali Tuhan Yesus ke dalam dunia ini, kitalah terang yang Ia tempatkan di tengah dunia yang gelap ini. Maka kita perlu bertanya, apakah kita telah hidup begitu rupa sehingga orang-orang di sekitar kita terpikat oleh terang yang kita pancarkan sehingga mereka datang kepada Kristus? Apakah terang ini, dan dari mana ia berasal? Terang TUHAN terbit atasmu, kemuliaan TUHAN menjadi nyata atasmu. Allah adalah Bapa dan sumber segala terang, dan di dalam terang-Nyalah kita akan melihat terang. Sejauh kita memiliki pengenalan akan Allah di dalam diri kita, dan perkenanan Allah terhadap kita, maka terang kita sudah datang. Ketika Allah menyatakan diri-Nya kepada kita, dan kita mendapatkan penghiburan dari perkenanan-Nya, maka kemuliaan TUHAN terbit atas kita seperti terang pagi.

Saudara dan saudari sekalian, seperti yang saya katakan sebelum ini, "Terang 💡, lampu memerlukan elektrik untuk bercahaya. Elektrik pula perlukan air untuk menghasilkan tenaga hidroelektrik. Jikalau air di empangan hidro kurang maka susah juga mau menjana tenaga elektrik. Jikalau kita mahu terus bercahaya maka kita harus menjadi tuan rumah kepada hadirat Tuhan. We must host the presence of God in our lives". Tuhan Yesus ada sumber terang kita. Dan sekiranya kita mau menjadi terang atau bercahaya, "suis" harus di on dulu. Maksudnya kita harus connected kepada Tuhan Yesus. Untuk menjadi terang, kita harus bangkit dahulu. Bangkit daripada dosa-dosa kita dan bertobat. Bangkit daripada kejatuhan kita. Bangkit daripada segala yang melumpuhkan kita. Kita harus bangkit dan pergi kepada Bapa. Seperti yang dikatakan oleh anak yang hilang itu "Lukas 15:18 (TB)  Aku akan bangkit dan pergi kepada bapaku dan berkata kepadanya: Bapa, aku telah berdosa terhadap sorga dan terhadap bapa," sudahkah kita bangkit dan pergi kepada Bapa dan bertobat sungguh-sungguh? Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: