Tuesday, April 9, 2019

Revival : The tongue of the learned

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : The tongue of the learned.


Isaiah 50:4  The Lord GOD has given Me The tongue of the learned, That I should know how to speak A word in season to [him who is] weary. He awakens Me morning by morning, He awakens My ear To hear as the learned.

Yesaya 50:4 (TB)  Tuhan ALLAH telah memberikan kepadaku lidah seorang murid, supaya dengan perkataan aku dapat memberi semangat baru kepada orang yang letih lesu. Setiap pagi Ia mempertajam pendengaranku untuk mendengar seperti seorang murid.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #99. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memberikan kepada kita lidah seorang murid? Di dalam melaksanakan panggilan-Nya, kita menundukkan diri menjadi murid Tuhan. "Lidah" dapat berarti "bahasa", atau dapat pula berarti "kemampuan berbicara". Dikaruniai "lidah seorang murid" berarti "diajar untuk mengatakan apa yang didengar dari Tuhan". Dengan demikian kita dapat memberikan semangat yang baru kepada orang yang letih lesu.

☕ 🍞 Jangan biarkan "lidah" kita menjadi "lidah yang tak bertulang", yang tidak dapat kita kontrol. Sebaliknya berusahalah dengan segenap daya menjadikan lidah kita sebagai "lidah seorang murid". Artinya lidah seorang yang sudah diajar, yaitu yang dikendalikan sehingga bermanfaat. Banyak pelayan Tuhan yang kegunaannya menjadi sangat berkurang kerana lidah yang tidak dikekang. Entah kerana kata-kata yang sembarangan atau kuasa rohani yang bocor melalui percakapan yang sembarangan. Mungkin juga kerana kata-kata digunakan bukan untuk memberitakan kebenaran melainkan untuk menyenangkan pendengaran orang lain. Maka yang ada hanyalah penyesatan, yang kelak harus dipertanggungjawabkan di hadapan Tuhan.

Waspadai dan kendalikan lidah Anda dan lakukan perkara- perkara besar melalui bagian kecil dalam tubuh Anda tersebut. Dari kemurnian hati pancarkanlah mutiara- mutiara kata yang memuliakan Tuhan, membangun diri, dan menjadi berkat bagi orang lain! Ramai juga yang menggunakan "lidahnya" untuk hal-hal yang tidak bermanfaat sepertinya gosip, mengatakan aib orang lain pertuturan kata-kata kotor dan sebagainya.  Demikian juga dengan lidah kita, meskipun kecil, tetapi dapat menyombongkan perkara-perkara yang besar. Bayangkan betapa luasnya hutan yang dapat dibakar oleh api yang sangat kecil! Bagaimana dengan anda? Adakah kita menggunakan lidah 👅 kita untuk melepaskan berkat atau kutukan? Apakah respon anda hari ini.....?

Yakobus 3:9 (TB)  Dengan lidah kita memuji Tuhan, Bapa kita; dan dengan lidah kita mengutuk manusia yang diciptakan menurut rupa Allah,....



You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: