Saturday, April 13, 2019

Revival : Who has believed?

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Who has believed?


Isaiah 53:1  Who has believed our report? And to whom has the arm of the LORD been revealed?

Yesaya 53:1 (TB)  Siapakah yang percaya kepada berita yang kami dengar, dan kepada siapakah tangan kekuasaan TUHAN dinyatakan?



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #103. Tahukah anda bahawa Tuhan bukan semua orang yang percaya kepada-Nya? Sekalipun Yesus adalah Mesias Allah, banyak orang akan memutuskan untuk tidak percaya kepada-Nya sehingga dengan demikian gagal menerima keselamatan Tuhan. Kurang sekali di antara orang Yahudi yang percaya sungguh ketika Yesus datang pertama kali. Ramai yang mau lihat dulu baru kemudian mau percaya. Ramai yang akan menolak tawaran keselamatan yang dari Tuhan Yesus.

☕ 🍞 Dari sekian banyak orang yang mendengarkan pemberitaan Injil, hanya ada sedikit, sangat sedikit, yang mempercayainya. Injil diberitakan secara terang-terangan dan di depan umum, tidak dibisikkan, atau terbatas pada sesetengah orang sahaja, tetapi dinyatakan kepada semua orang. Firman-Nya itu begitu benar, dan begitu patut diterima sepenuhnya, sehingga orang akan berpikir bahawa itu akan diterima dan dipercaya di mana-mana. Tetapi yang terjadi justru sebaliknya. Sedikit saja orang yang percaya pada nabi-nabi yang sebelumnya sudah berbicara tentang Kristus. Sekarang, Tuhan Yesus sudah membuka jalan bagi kita semua untuk datang kepada Bapa kita. Tirai pemisahan di antara kita dengan Bapa kita sudah dikoyakkan. We have direct access to God. Tetapi siapa saja yang mau berbalik kepada Tuhan? Siapa yang mau percaya kepada-Nya? Ramai yang mendengar firman-Nya, tetapi hanya segelintir yang meresponi firman-Nya.

Saudara dan saudari sekalian, tugas kita sebagai seorang yang percaya kepada Tuhan Yesus adalah untuk melakukan Amanat Agung-Nya. Pergi dan jadikan bangsa-bangsa murid-Nya. Kita harus menabur benih Injil ini ke dalam hati setiap orang. Sama ada mereka menerima atau tidak, itu adalah pilihan mereka. Tuhan Yesus tidak memaksa orang untuk percaya kepada-Nya namun akan tiba satu masa di mana tidak akan ada lagi kesempatan untuk bertobat dan berbalik kepada Tuhan Yesus. Selagi kesempatan diberikan, bertobat dan berbaliklah kepada Tuhan Yesus. Janganlah kita mengeraskan hati kita. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini.....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: