Wednesday, April 17, 2019

Revival : Yet I will heal him

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Yet I will heal him



Isaiah 57:18 (UKJV)  I have seen his ways, and will heal him: I will lead him also, and restore comforts unto him and to his mourners.

Yesaya 57:18 (TB)  Aku telah melihat segala jalannya itu, tetapi Aku akan menyembuhkan dan akan menuntun dia dan akan memulihkan dia dengan penghiburan; juga pada bibir orang-orangnya yang berkabung



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #107. Tahukah anda bahawa Anugerah Allah diberikan tanpa jasa manusia sekecil apa pun? Allah ingin bermurah hati kepada umat-Nya dan memberkati semua yang rindu kepada-Nya. Allah akan menyingkirkan segala penghalang agar umat dapat kembali kepada-Nya. Allah akan menyembuhkan, memimpin, dan menguatkan umat yang merendahkan diri di hadapan Allah dan meratapi dosa-dosa mereka. Hasilnya, umat yang mengalami karya Allah akan memuji-muji Dia. Juga akan ada damai sejahtera di antara umat.

☕ 🍞 It doesn't matter how deep you have fallen or how many times you have failed, the Love of God lifts you through it all and brings you back to Him. Jikalau kita bertobat hari ini dengan sungguh-sungguh, Tuhan Yesus sanggup memulihkan keadaan kita. Ketegaran hati dan kebebalan manusia sekalipun mengalami semua teguran ini, mereka tetap menempuh jalan yang dipilih hatinya, jalan yang jahat. Ia tidak peka bahawa Allah sedang menunjukkan rasa tidak senang-Nya. Ia merasakan kepedihan cambuk itu, tetapi sama sekali tidak peduli dengan tangan yang mencambuk. Semakin ia dihalangi di dalam pengejaran duniawinya, semakin ia menjadi lebih bersemangat di dalamnya. Dia juga tidak mau melihat kesalahannya, atau jika pun melihat, ia tidak akan mengubahnya. Ketamakan adalah jalan yang dipilih hatinya. Itulah yang menjadi kecenderungan dan niat hatinya, dan ia tidak mau diperbaiki darinya.

Saudara dan saudari sekalian, Tuhan Yesus pasti akan menyembuhkan mereka dari kecenderungan hatinya yang angkuh dan jahat, akan mengubatinya dari ketamakan, meskipun hal itu sudah berakar begitu dalam pada dirinya, dan hatinya sudah begitu lama melakukan perbuatan-perbuatan ketamakan. Tidak ada penyakit rohani yang begitu berurat akar, tetapi kasih karunia Yang Mahakuasa dapat menaklukkannya. Kerana begitu besarnya kasih Allah bagi kita semua, jadi tidak ada apa-apa yang lebih besar daripada kasih Allah dan tidak ada yang mustahil bagi Tuhan Yesus yang dapat mengampuni dan menerima kita kembali. Oleh kerana kemurahan Tuhan Yesus kita masih ada sampai hari ini. Pergunakanlah setiap detik yang diberikan kepada kita. Jangan sia-siakan waktu yang Tuhan berikan, hidup ini harus menjadi berkat. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: