Monday, April 29, 2019

Revival : Greater things awaits you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Greater things awaits you


Isaiah 64:4 (UKJV)  For since the beginning of the world men have not heard, nor perceived by the ear, neither has the eye seen, O God, beside you, what he has prepared for him that waits for him.

Yesaya 64:4 (TB)  Tidak ada telinga yang mendengar, dan tidak ada mata yang melihat seorang allah yang bertindak bagi orang yang menanti-nantikan dia; hanya Engkau yang berbuat demikian.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #119. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menyediakan hal-hal yang luarbiasa bagi anda? Allah berjanji untuk melakukan perkara-perkara besar bagi mereka yang menantikan Dia. Orang percaya harus memandang kepada-Nya dan bertekun dalam pengharapan, kepercayaan, dan kesabaran.  Firman Tuhan juga mengatakan bahawa "orang-orang yang menantikan Tuhan akan mendapatkan kekuatan yang baru.." Demikianlah di saat anda menanti-nantikan Tuhan Yesus untuk campur tangan dalam hidup anda, maka anda akan melihat hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa terjadi.

☕ 🍞 Manusia tidak pernah mendengar atau melihat apa yang telah dipersiapkan oleh Tuhan Yesus bagi orang yang menanti-nantikan dia. Cermatilah tabiat umat Allah. Mereka adalah orang-orang yang menanti-nantikan Dia di jalan kewajiban, menanti-nantikan keselamatan yang telah dijanjikan dan dirancangkan-Nya untuk mereka. Cermatilah di mana kebahagiaan umat ini terdapat. Kebahagiaan mereka adalah apa yang sudah dipersiapkan Allah bagi mereka, apa yang sudah dirancangkan-Nya bagi mereka dalam putusan hikmat-Nya. Dan dalam pemeliharaan serta anugerah-Nya Ia sedang mempersiapkan bagi mereka, dan mempersiapkan mereka bagi, apa yang telah atau akan dilakukan-Nya. Hal-hal yang luarbiasa menantikan mereka yang sungguh-sungguh percaya kepada Tuhan Yesus.

Tak seorang pun pernah melihat, mendengar, atau dapat memahami, selain Allah sendiri, persediaan apa yang dibuat untuk kebahagiaan jiwa-jiwa yang kudus pada saat ini dan nanti. Apa yang belum pernah didengar orang sejak permulaan dunia akan mereka dengar sebelum akhir dunia dan akan mereka lihat pada akhir dunia, ketika selubung dikoyakkan untuk memperkenalkan kemuliaan yang akan disingkapkan. Allah sendiri tahu apa yang disediakan-Nya bagi orang-orang percaya, tetapi tidak ada yang lain yang tahu selain Dia. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: