Saturday, April 6, 2019

Revival : To heed His voice

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : To heed His voice



Isaiah 48:18-19
18 Oh, that you had heeded My commandments! Then your peace would have been like a river, And your righteousness like the waves of the sea.
19 Your descendants also would have been like the sand, And the offspring of your body like the grains of sand; His name would not have been cut off Nor destroyed from before Me.

Yesaya 48:18-19 (TB)
18 Sekiranya engkau memperhatikan perintah-perintah-Ku, maka damai sejahteramu akan seperti sungai yang tidak pernah kering, dan kebahagiaanmu akan terus berlimpah seperti gelombang-gelombang laut yang tidak pernah berhenti,
19 maka keturunanmu akan seperti pasir dan anak cucumu seperti kersik banyaknya; nama mereka tidak akan dilenyapkan atau ditiadakan dari hadapan-Ku.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #96. Tahukah anda bahawa kita harus mendengarkan suara Tuhan? Kata "dengar" atau "mendengarkan" dalam bahasa Ibrani mempunyai arti tidak mengizinkan adanya pemisahan antara persepsi dengan tindakan. Jika kita benar-benar "mendengar" peringatan, maka kita harus mentaatinya. Jika kita tidak mematuhinya, itu artinya kita tidak "mendengar". Sebagai orang-orang yang percaya dan pelayan Tuhan, kita senantiasa "mendengar" firman Tuhan. Mendengar dan melakukan kehendak-Nya. Maka, janji-Nya kepada Israel pun menjadi janji untuk kita.

☕ 🍞 Kita diminta untuk mematuhi dan mengakui bahawa Tuhan adalah Allah yang telah memanggil mereka. Di dalam fasal ada memberikan alasan mengapa orang harus mendengarkan dan menempatkan iman mereka kepada Allah. Dia adalah satu-satunya Pencipta, sebelum dan setelah segalanya. Orang-orang yang tidak patuh kepada perintah Tuhan pasti tidak akan melihat rencana-Nya yanh luarbiasa. Mereka tetap hidup namun, di luar kawasan rencana Tuhan. Apabila manusia mulai memberontak terhadap Tuhan, maka manusia mulai kehilangan segalanya. Berkat, perlindungan dan semua yang sudah disediakan oleh Tuhan Yesus bagi kita semua hanya kerana pemberontakan manusia.

Tetapi Tuhan Yesus menjanjikan bahawa sekiranya kita memperhatikan hukum-Nya, tentu kita akan menerima berkat yang tidak putus-putus seperti sungai yang tidak pernah kering. Kita akan terus-menerus berjaya seperti ombak laut yang tidak berhenti. Janganlah kita memberontak terhadap Tuhan dan terus terputusnya perhubungan kita dengan Tuhan oleh kerana tindakan kita. Bagaimana dengan anda....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: