Monday, April 15, 2019

Revival : Everyone who thirsts

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Everyone who thirsts


Isaiah 55:1  Ho! Everyone who thirsts, Come to the waters; And you who have no money, Come, buy and eat. Yes, come, buy wine and milk Without money and without price.

Yesaya 55:1 (TB)  Ayo, hai semua orang yang haus, marilah dan minumlah air, dan hai orang yang tidak mempunyai uang, marilah! Terimalah gandum tanpa uang pembeli dan makanlah, juga anggur dan susu tanpa bayaran!



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #105. Tahukah anda bahawa sesiapa pun haus boleh datang kepada Tuhan? Syarat penting untuk keselamatan ialah kelaparan dan dahaga rohani yang sejati akan pengampunan dan hubungan yang benar dengan Allah, berlandaskan korban kematian sang Mesias-Hamba. Kita harus bertobat dari dosa-dosa kita dan menghampiri Dia di dalam iman; lagi pula, lapar dan dahaga akan kebenaran Allah dan kuasa kerajaan-Nya masih terus menjadi syarat yang sangat penting untuk menerima kepenuhan Roh-Nya.

☕ 🍞 Undangan yang cuma-cuma dan penuh kemurahan kepada semua orang untuk datang dan mengambil keuntungan dari anugerah Injil. Bukan orang-orang Yahudi saja, yang kepada mereka firman keselamatan pertama-tama disampaikan, melainkan juga bangsa-bangsa bukan Yahudi. Orang-orang miskin dan orang-orang cacat, orang-orang pincang dan orang-orang buta, diundang ke perjamuan pernikahan ini, siapa saja yang dapat diajak dari semua jalan dan lintasan. Ini menyiratkan bahawa di dalam Kristus ada persediaan yang cukup untuk semua dan setiap orang,  kepada bangsa-bangsa bukan Yahudi, dan bahawa perjanjian Injil, dan kepada barangsiapa sahaja yang haus akan Tuhan Yesus. Datanglah kepada Kristus. Sebab Dia adalah mata air yang terbuka bagi siapa saja. Datanglah ke mata air yang menyembuhkan. Datanglah ke air kehidupan. Siapa saja yang ingin datang, baiklah ia datang, dan mengambil air kehidupan.

Meminum air hidup menuntut persekutuan terus-menerus dengan sumbernya, Yesus Kristus sendiri. Tidak seorang pun dapat meminum air hidup apabila hubungannya terputus dengan sumber itu. Orang-orang seperti itu akan menjadi, seperti "mata air yang kering". Jika kita tidak mau mengabaikan tubuh ketika merasa lapar atau haus, mengapa kita sering tak peduli terhadap kehausan jiwa kita? Tanpa Yesus sesungguhnya jiwa akan selalu kehausan. Undanglah Dia untuk memuaskan jiwa Anda.  Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: