Tuesday, April 16, 2019

Revival : Incline your ear

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Incline your ear


Isaiah 55:3 (UKJV)  Incline your ear, and come unto me: hear, and your soul shall live; and I will make an everlasting covenant with you, even the sure mercies of David.

Yesaya 55:3 (TB)  Sendengkanlah telingamu dan datanglah kepada-Ku; dengarkanlah, maka kamu akan hidup! Aku hendak mengikat perjanjian abadi dengan kamu, menurut kasih setia yang teguh yang Kujanjikan kepada Daud.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #106. Tahukah anda bahawa apabila kita mendengarkan firman-Nya yang hidup, maka kita juga akan hidup? Dengarkanlah suara Tuhan berbicara kepada kita kerana suara membawa kita kembali kepada-Nya. Bangsa Israel, yang telah meninggalkan Allah dan kebenaran-Nya, kini diundang oleh Allah untuk kembali kepada-Nya dan dikembalikan kepada persekutuan dan berkat. Undangan kita adalah undangan untuk mendengarkan Allah dan tawaran-tawaran-Nya. Jangan hanya mendengar, tetapi juga setujuilah apa yang dikatakan-Nya, dan lakukanlah  Sendengkanlah telingamu pada apa yang engkau perlukan dan yang menjadi kesenangan anda. Pasang telinga anda, dan biarlah hati yang sombong membungkuk pada cara-cara Injil yang merendahkan hati. Sendengkanlah telinga ke sini, supaya anda mendengar dengan penuh perhatian. Dengar, dan datanglah kepada-Nya. Jangan hanya datang dan berunding dengan-Nya, tetapi juga sepakatlah dengan-Nya, penuhilah persyaratan-persyaratan-Nya.

☕ 🍞 Ada 3 perkara yang mengajar kita hari ini di dalam firman Tuhan ini.

🔴 Sendengkanlah telingamu
✅ Tindakan ini adalah supaya kita bertindak untuk mendengarkan apa yang mau disampaikan.

🔴 Datanglah kepada-Ku
✅ Tindakan ini pulak adalah supaya kita bangkit daripada apa yang sedang kita lewati dan mulai bergerak. Bergerak ke mana? Bergerak menuju Tuhan Yesus ataupun dalam erti kata lain, datang kepada-Nya. Datanglah kepada-Nya dan mengaku segala dosa dan pelanggaran kita.

🔴 Dengarkanlah
✅ Kita harus senantiasa cepat untuk mendengar sebelum bertindak terburu buru. Quick to listen. Terkadang kita tidak mendengarkan apa yang disampaikan oleh Roh Kudus dan kita bertindak ikot suka hati kita. Dengar apa ya? Mendengar kebenaran Firman-Nya yang membebaskan, menyembuhkan, memulihkan, membangkitkan dan menyelamatkan jiwa kita.

Melakukan 3 perkara ini akan memberikan kehidupan kepada kita. Maksudnya apabila kita bertobat dan berbalik kepada Tuhan Yesus, dosa kita diampuni, kita dibebaskan daripada segala belenggu dosa, kita dibangkitkan kembali. Setiap orang yang percaya kepada-Nya dan mengaku bahawa Yesus Kristus Tuhan dan Penyelamatnya, diselamatkan dan kehidupan kekal diberikan. Bahkan bukan itu sahaja, Tuhan menjanjikan bahawa "Aku hendak mengikat perjanjian abadi dengan kamu, menurut kasih setia yang teguh yang Kujanjikan kepada Daud". Wowwww.. Luarbiasa sekali! Bagaimana dengan anda...? Kesempatan yang kita miliki hanyalah sementara saja. Pergunakanlah kesempatan ini sebaik mungkin. Janganlah kita menyesal kelak. Apakah respon anda hari ini?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: