Wednesday, April 3, 2019

Revival : Will never go in vain

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Will never go in vain



Isaiah 45:23  I have sworn by Myself; The word has gone out of My mouth [in] righteousness, And shall not return, That to Me every knee shall bow, Every tongue shall take an oath.

Yesaya 45:23 (TB)  Demi Aku sendiri Aku telah bersumpah, dari mulut-Ku telah keluar kebenaran, suatu firman yang tidak dapat ditarik kembali: dan semua orang akan bertekuk lutut di hadapan-Ku, dan akan bersumpah setia dalam segala bahasa,



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #93. Tahukah anda bahawa Firman Tuhan mengenai hidup anda tidak akan kembali sia-sia kepada-Nya? Kuasa dan dampak firman Allah tidak pernah dibatalkan atau dinyatakan tidak berlaku lagi; firman-Nya akan membawa kehidupan rohani kepada orang yang menerimanya atau hukuman yang adil kepada orang yang menolaknya. Apa yang menjadi jaminan bagi seseorang untuk kepastian keselamatannya? Bagi umat yang sudah sekian lama menderita kerana hukuman Allah atas dosa-dosa mereka, tentu tidak akan sembarang mempercayai janji keselamatan tanpa bukti nyata. Bukan hanya secara jasmani mereka menderita, rohani mereka pun gersang. Tak ada satu pun yang bisa mereka lakukan untuk melepaskan diri dari keputusasaan. Belenggu pembuangan begitu ketat dan kuat.

☕ 🍞 Dalam menggenapkan rancangan-Nya itu, Allah menawarkan kasih dan kehidupan. Yang diminta-Nya hanyalah suatu penyerahan yang penuh dan pertobatan total dari umat-Nya. Allah menuntut sikap ini dari manusia bukan kerana Allah bergantung pada manusia, tetapi agar manusia dapat menikmati secara penuh berkat yang disediakan-Nya. Ketika kita mau kembali kepada Tuhan, maka Ia akan mengasihani kita dan memberi pengampunan dengan limpahnya. Firman-Nya itulah yang menentukan hidup kita. Firman-Nya tidak akan kembali sia-sia. Itulah janji-Nya bagi kita semua. Tuhan Yesus telah menyatakan firman-Nya ke kehidupan kita dan firman itu tidak akan kembali sia-sia kepada-Nya tanpa melaksanakan tujuan Ia ditaburkan di dalam hidup kita.

Kalau memang janji keselamatan yang diberikan oleh Allah menjadi sauh kita, maka kita sepenuhnya selamat. Keselamatan memiliki dua dimensi, iaitu kini dan kelak. Dalam perjalanan hidup Kristian, masih banyak menghadapi tantangan dan pencobaan. Kita harus terus bertumbuh dan mengembangkan diri dalam kerja dan pelayanan kita kerana firman-Nya tetap bekerja di dalam hidup kita dan apabila firman-Nya berkerja di dalam hidup kita maka kita pun harus bekerja seiring dengan Firman-Nya supaya apa yang telah ditaburkan di dalam hidup kita berhasil dan berbuah. Bagaimana dengan anda....? Apakah respon anda hari ini......?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: