Tuesday, April 2, 2019

Revival : A call for Salvation

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : A call for salvation



Isaiah 45:22  " Look to Me, and be saved, All you ends of the earth! For I [am] God, and [there is] no other.

Yesaya 45:22 (TB)  Berpalinglah kepada-Ku dan biarkanlah dirimu diselamatkan, hai ujung-ujung bumi! Sebab Akulah Allah dan tidak ada yang lain.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #92. Tahukah anda bahawa seruan untuk keselamatan anda sudah kedengaran? Allah mengundang semua orang di bumi untuk bertobat dan berbalik kepada-Nya untuk menerima keselamatan. Injil Kristus berisi undangan yang sama, dan Allah telah memerintahkan gereja-Nya untuk membawa kabar baik ini ke seluruh dunia. Tuhan menginginkan pertobatan semua orang. Bangsa-bangsa yang meletakkan harapannya pada patung kayu dan berdoa kepada allah yang tidak dapat menyelamatkan adalah bangsa yang tidak berpengetahuan. Semua orang yang bangkit terhadap Dia mendapat malu. Pada akhirnya semua orang akan bertekuk lutut di hadapan-Nya dan bersumpah setia dalam segala bahasa sambil berkata: keadilan dan kekuatan hanya ada di dalam Tuhan  Allah mengajak kita kembali kepada-Nya.

☕ 🍞 Tak ada yang lain yang mampu menolong kita dan menyelamatkan kita. Sama seperti Dia adalah Allah yang adil, demikian pula Dia adalah sang Juruselamat, yang dapat menyelamatkan tanpa bantuan siapa pun, tetapi yang tanpa-Nya tak seorang pun dapat selamat. Seruan ini  sudah kedengaran sejak dulu lagi. Tetapi masih lagi ada yang tidak pedulikannya. Semua orang yang mendengar, berpaling dan mengakui Allah yang benar, ada di dalam Yesus Kristus. Firman Tuhan, selain telah menyatakannya dengan jelas, juga memiliki kekuatan yang pasti. Pada akhir zaman nanti, di hadapan takhta kemuliaan Allah semua makhluk akan mengakui bahawa Tuhan Yesuslah satu-satunya Tuhan dan Penebus. Alangkah sedihnya bila pengakuan itu keluar dari mulut kita kerana terpaksa padahal belum selamat. Alangkah bahagianya bila Anda termasuk yang mengaku dalam kesukaan keselamatan-Nya.

Ramai yang mengaku ketuhanan Yesus Kristus di dalam hidup mereka kerana terdesak untuk mujizat dan sebagainya. Mereka mencari mujizat-Nya tetapi TUHAN Yesus tidak dicarinya. Seruan keselamatan ini adalah supaya setiap orang yang bertobat dan percaya kepada Tuhan Yesus akan berbalik kepada-Nya dengan segenap hati mereka dan bukan sekadar pengakuan mulut sahaja. Bagaimana dengan anda? Adakah kita sudah menyahut seruan Pertobatan ini? Keselamatan adalah milik setiap manusia di bumi ini. Adakah kita sudah membawa mereka kepada keselamatan yang Tuhan Yesus sediakan? Apakah respon anda hari ini.......?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: