Sunday, April 28, 2019

Revival : Being led by God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Being led by God


Isaiah 63:14 (UKJV)  As a beast goes down into the valley, the Spirit of the LORD caused him to rest: so did you lead your people, to make yourself a glorious name.

Yesaya 63:14 (TB)  seperti ternak yang turun ke dalam lembah. Roh TUHAN membawa mereka ke tempat perhentian. Demikianlah Engkau memimpin umat-Mu untuk membuat nama yang agung bagi-Mu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #118. Tahukah anda bahawa hidup kita haruslah dipimpin oleh Tuhan? Jikalau anda lihat, bangsa Israel 🇮🇱 dipimpin oleh Tuhan Yesus sewaktu mereka di padang gurun 40 tahun lamanya. Roh TUHAN membawa mereka ke tempat perhentian. Selama berjalan melintasi padang gurun, mereka sering kali menemukan tempat perhentian yang disediakan bagi mereka melalui pimpinan Roh Tuhan di dalam diri Musa. Sampai pada akhirnya mereka dihantar untuk berhenti dan menetap di Kanaan, dan Roh Tuhan memberi mereka perhentian itu sesuai janji-Nya. Melalui Roh Tuhan-lah umat Israel kepunyaan Allah dibuat kembali kepada Allah dan beristirahat di dalam Dia sebagai perhentian mereka.

☕ 🍞 To soar higher, be it in ministry and in life, we must move together with God. Kita harus bergerak bersama Tuhan dipimpin oleh Tuhan. Mengikuti Tuhan Yesus dengan segenap hati bermaksud

➡️Taat dan Setia kepada-Nya.
➡️ Sungguh-sungguh melakukan perintah-perintah-Nya.
➡️ Our heart beat must be for souls
➡️Libatkan diri dalam pergerakan Tuhan.

Greater Movement happens when there are people who are really burdened for souls and willing to GO! Sanggup pergi ke man pun Tuhan utus. Sanggup melakukan apapun yang diperintah oleh Tuhan. Tuhan memimpin bangsa Israel dengan tiang awan dan api, Tuhan memberikan semua yang mereka minta, Tuhan menjaga mereka, namun mereka merungut. Terkadang sepertinya kita merasakan tidak enak, tetapi percayalah bahawa itulah proses pemurnian yang Tuhan Yesus lakukan di dalam hidup kita saat kita membuat keputusan untuk hidup dipimpin oleh Tuhan Yesus. Tuhan mempersiapkan mereka yang dipimpin oleh-Nya untuk tujuan yang luarbiasa sehingga mereka dapat menanggapi visi dan misi yang sudah Tuhan Yesus sediakan bagi mereka. Roh Tuhan akan terus memimpin kita sampai ke akhirnya. Bagaimana dengan anda..? Adakah anda memberikan hidup anda di bawah kepemimpinan Tuhan Yesus? Saya memilih untuk dipimpin oleh Tuhan Yesus kerana saya tahu bahawa tanpa Yesus Kristus, saya kosong tidak punya apa-apa. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: