Sunday, April 14, 2019

Revival : How He Loves us

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : How He Loves us


Isaiah 53:5  But He [was] wounded for our transgressions, [He was] bruised for our iniquities; The chastisement for our peace [was] upon Him, And by His stripes we are healed.

Yesaya 53:5 (TB)  Tetapi dia tertikam oleh karena pemberontakan kita, dia diremukkan oleh karena kejahatan kita; ganjaran yang mendatangkan keselamatan bagi kita ditimpakan kepadanya, dan oleh bilur-bilurnya kita menjadi sembuh.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #104. Tahukah anda bahawa Tuhan terlalu mengasihi anda? God loves you passionately, wholeheartedly and unconditionally. However much you may have messed up in your life, whatever your regrets, it is never too late to turn to God. He will accept you and embrace you as a loving father embraces a lost child. Kristus disalib kerana kita telah berdosa dan bersalah di hadapan Allah. Selaku pengganti kita, Ia menerima hukuman yang seharusnya kita terima dan menanggung hukuman dosa-dosa kita -- hukuman mati  kerana itu, kita dapat diampuni dan berdamai dengan Allah.

☕ 🍞 Dia tertikam oleh kerana kita. Tidak ada satu sen pun kita bayar untuk hutang dosa kita. Semuanya dibayar oleh Tuhan Yesus. Bukan saja Dia dicambuk dan ditikam, lebih daripada itu penderitaan yang dialami oleh Tuhan Yesus. Saat Dia melewati semua ini, Dia ingat akan kita semua. Yesus memberikan kita kesembuhan melalui bilur-bilur-Nya. Tidak ada penderitaan yang Yesus alami, dari kelahiran sampai kematian-Nya, yang tidak terkait dengan penderitaan kita. Kerana sesungguhnya penderitaan kitalah yang Dia pikul dan dosa kitalah yang Dia tanggung. Melalui kematian-Nya Kristus melenyapkan kesalahan kita dan hukuman bagi dosa kita, membuka jalan hingga kita pantas untuk kembali kepada Allah dan menerima kasih karunia untuk hidup benar di hadapan-Nya.

Satu hal yang menarik perhatian saya ialah, "Oleh bilur-bilur-Nya kamu telah sembuh." Kesembuhan ini bukan hanya kesembuhan fizikal tetapi juga dari segi kerohanian kita. Oleh bilur-bilur-Nya kita disembuhkan daripada kerohanian yang mati. Oleh bilur-bilur-Nya kita disembuhkan daripada fizikal yang tidak sihat. Oleh bilur-bilur-Nya kita dipulihkan daripada kekeringan rohani. Oleh bilur-bilur-Nya kita diberikan nafas yang baru. Bilur-bilur-Nya bukan sahaja menyembuhkan penyakit fizikal kita tetapi juga Ia melakukan hal-hal yang luarbiasa dalam kehidupan kerohanian kita. Bagaimana dengan anda....? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: