Thursday, April 4, 2019

Revival : Even to your old age

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Even to your old age



Isaiah 46:4  Even to [your] old age, I [am] He, And [even] to gray hairs I will carry [you!] I have made, and I will bear; Even I will carry, and will deliver [you.]

Yesaya 46:4 (TB)  Sampai masa tuamu Aku tetap Dia dan sampai masa putih rambutmu Aku menggendong kamu. Aku telah melakukannya dan mau menanggung kamu terus; Aku mau memikul kamu dan menyelamatkan kamu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #94. Tahukah anda bahawa Tuhan menyertai anda dari awal kehidupan anda hingga ke saat terakhirnya? Tuhan, Pencipta kita, sanggup menggendong kita dan memperhatikan kita sejak awal kehidupan kita serta terus bertindak demi kepentingan kita dan akan memelihara kita sampai ke akhir sekalipun. Dari dulu, sekarang, dan sampai selamanya Dia adalah Allah yang peduli dan terus setia untuk menyelamatkan semua orang yang berseru kepada-Nya, walaupun sampai sekarang masih ada lagi yang memberontak dan menyangkal Tuhan Yesus, undangan itu masih terbuka kepada semua orang.

☕ 🍞 Friends, when compassed about with infirmities, and perhaps those around begin to grow weary of you, yet I am He that I have promised to be, He that you would have me to be. I will bear you up; carry you on in your way, and carry you home at last. If we learn to trust in and love Him, we need not be anxious about our remaining days or years; he will still provide for us and watch over us, both as the creatures of his power, and as new-created by his Spirit. Dia menyertai kita sampai ke akhir zaman dan itulah janji-Nya kepada kita semua. Pengharapan dan maksud di dalam hidup ini haruslah untuk tetap tinggal di dalam Allah dan kepenuhan Roh-Nya, supaya kuasa dan kebaikan-Nya dapat dinyatakan dengan jelas dalam hidup kita; dengan demikian angkatan berikutnya akan mendapat semangat untuk sungguh-sungguh mencari kerajaan Allah dan kebenaran-Nya. Kerinduan hati kita haruslah untuk mengiringi Tuhan seumur hidup kita dan melakukan rencana-Nya, menjadi bejana yang indah.

Semakin hari usia makin bertambah. Mungkin sekarang belum, tetapi kelak kita akan menjadi tua. Saat itu ada masalah khas yang akan kita alami. Daya ingat dan konsentrasi mengalami penurunan. Suasana hati dipengaruhi emosi yang turun naik kerana pelbagai kemerosotan fungsi tubuh. Si musuh dengan pelbagai taktik masih akan terus menyerang, menggoda, menghimpit kita. Lalu akankah kita terkapar? Tidak! Kesihatan iman kita tidak tergantung pada kondisi manusiawi kita, tetapi pada Sang gunung batu kita, Tuhan Yesus yang telah menopang sejak kita dalam kandungan ibu  dan sampai kita tua Ia tidak berubah. Maka saat kegentingan usia lanjut mulai mengintip, hanya dalam keperkasaan Allah kita dimampukan untuk memasyhurkan nama-Nya. Bagaimana dengan kita? Adakah kita masih setia kepada Tuhan Yesus sampai ke garis akhirnya? Apakah respon anda hari ini.....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: