Saturday, April 20, 2019

Revival : Builder of generations

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Builder of generations



Isaiah 58:12 (UKJV)  And they that shall be of you shall build the old waste places: you shall raise up the foundations of many generations; and you shall be called, The repairer of the breach, The restorer of paths to dwell in.

Yesaya 58:12 (TB)  Engkau akan membangun reruntuhan yang sudah berabad-abad, dan akan memperbaiki dasar yang diletakkan oleh banyak keturunan. Engkau akan disebutkan "yang memperbaiki tembok yang tembus", "yang membetulkan jalan supaya tempat itu dapat dihuni".



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #110. Tahukah anda bahawa kita adalah pembangun generasi? Ya, benar. Pembangun generasi bukannya bermaksud kita memiliki ramai anak tetapi maksudnya di sini adalah membangunkan generasi yang takut akan Tuhan. Tuhan Yesus telah memilih kita untuk membangunkan kembali "tembok-tembok" yang sudah runtuh. Seperti Nehemiah membina kembali tembok Yerusalem, demikianlah kita dipanggil untuk membina kembali generasi ini.

☕ 🍞 "Tembok-tembok" yang saya maksudkan ini adalah kerohanian generasi ini. Kita harus bergiat dalam menjangkau jiwa-jiwa yang sudah runtuh "temboknya". Kerohanian generasi ini harus dibangunkan kembali. Kerinduan saya adalah untuk melihat satu kebangunan rohani yang luarbiasa terjadi di dalam generasi kita. Jikalau kita mau membina kembali tembok-tembok ini, maka generasi ini harus terlibat di dalam pembinaannya, iaitu bertobat dan berbalik kepada Tuhan Yesus dengan segenap hati kita. Kita akan memperbaiki lagi "kota-kota" iaitu bangsa kita yang sudah lama hancur, akan membangun "reruntuhan yang sudah berabad-abad" iaitu generasi kita yang sudah terbaring sunyi begitu lama sehingga orang berputus asa untuk membangunnya kembali. Kerana dibelenggu oleh dosa-dosa sehingga mereka putus asa untuk bangkit kembali.

Saudara dan saudari sekalian, sekiranya kita mau melihat 👀 generasi ini kembali kepada Tuhan, maka ia harus dimulai dengan kita. Kita kitalah penggerak generasi ini. Kita kitalah yang akan membangunkan kembali generasi ini di atas dasar firman-Nya yang teguh. Kita kitalah yang akan membawa obor api kebangkitan rohani ini. Bukan dia dan mereka, tetapi saya dan anda. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini.....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: