Friday, April 5, 2019

Revival : New Things

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : New Things



Isaiah 48:6  " You have heard; See all this. And will you not declare [it?] I have made you hear new things from this time, Even hidden things, and you did not know them.

Yesaya 48:6 (TB)  Engkau telah mendengar semuanya itu dan sekarang engkau harus melihatnya; tidakkah kamu sendiri mau mengakuinya? Aku mengabarkan kepadamu hal-hal yang baru dari sejak sekarang, dan hal-hal yang tersimpan yang belum kauketahui.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #95. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menyediakan hal-hal yang baru? Serba sedikit tentang apa yang kita akan lihat pada hari ini. Ayuh kita lihat dahulu apa yang dikatakan oleh Tuhan tentang Israel. Nubuat-nubuat tentang kelepasan dari perbudakan dan kepulangan ke negeri Israel tidak pernah diberitahukan sebelum angkatan Yesaya, jika tidak demikian orang Yahudi tentu akan menyombongkan diri sebab mereka mengetahui semua tentang kejadian-kejadian yang akan datang. Allah mengenal Israel dengan baik dari permulaan mereka sebagai sebuah bangsa pada zaman Musa bahawa kesalehan bangsa Yahudi pada umumnya adalah kepura-puraan, dan bahawa mereka menutup telinga terhadap panggilan-Nya untuk hidup dengan pengabdian sejati. Tetapi, oleh kerana Dia telah memilih mereka dan menaruh nama-Nya atas mereka, Dia akan menahan diri demi kemuliaan-Nya untuk tidak memutuskan hubungan dengan mereka sebagaimana seharusnya mereka diperlakukan. Sebaliknya, Dia akan membersihkan mereka dari praktik penyembahan berhala dan kecemaran rohani melalui kesengsaraan besar agar mereka bertobat.

☕ 🍞 Dua perkara yang kita akan lihat hari ini adalah :
🔴 Hal-hal yang baru
👉🏼 Siapa yang tidak suka akan hal-hal yang baru. Di dalam Yesus semuanya dan selalunya ada perkara-perkara yang baru yang belum pernah anda alami. You discover new things daily in Jesus and with Jesus. Apabila kita terus melangkah maju bersama Yesus, kita akan melihat perkara-perkara baru yang belum pernah kita lihat. Dia lakukan melalui hidup kita.

🔴 Hal-hal  yang tersimpan yang belum kauketahui.
👉🏼 Apa yang tidak pernah dilihat oleh mata, dan tidak pernah didengar oleh telinga, dan yang tidak pernah timbul di dalam hati manusia: semua yang disediakan Allah untuk mereka yang mengasihi Dia.  Dengan kuasa Allah yang bekerja dalam diri kita, Allah dapat melakukan perkara yang jauh lebih banyak daripada yang kita minta atau fikirkan.

Allah akan melakukan bagi kita bukan saja lebih dari apa yang kita minta daripada-Nya di dalam doa, tetapi bahkan juga melebihi apa yang dapat kita pikirkan. Janji ini tergantung dan ditentukan oleh tingkat kehadiran, kuasa, dan kasih karunia Roh Kudus yang bekerja di dalam hidup kita. He makes all things new in our lives. Bagaimana dengan hidup anda? Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: