Friday, April 19, 2019

Revival : Your light shall break forth

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Your light shall break forth


Isaiah 58:8 (UKJV)  Then shall your light break forth as the morning, and yours health shall spring forth speedily: and your righteousness shall go before you; the glory of the LORD shall be your rear guard.

Yesaya 58:8 (TB)  Pada waktu itulah terangmu akan merekah seperti fajar dan lukamu akan pulih dengan segera; kebenaran menjadi barisan depanmu dan kemuliaan TUHAN barisan belakangmu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #109. Tahukah anda bahawa apabila hati kita dipenuhi dengan kasih Tuhan yang sejati, maka ia juga akan mengimpak orang yang di sekeliling kita? Apabila ada kasih sejati bagi Allah dan kepedulian sungguh terhadap kesejahteraan orang lain, sebuah saluran terbuka untuk berkat-berkat Allah yang melimpah memasuki kehidupan kita. Terang Allah dan sukacita penuh dari keselamatan dan kesembuhan, perlindungan dan kehadiran Allah dinyatakan dalam kehidupan kita.

☕ 🍞 Terang 💡, lampu memerlukan elektrik untuk bercahaya. Elektrik pula perlukan air untuk menghasilkan tenaga hidroelektrik. Jikalau air di empangan hidro kurang maka susah juga mau menjana tenaga elektrik. Jikalau kita mahu terus bercahaya maka kita harus menjadi tuan rumah kepada hadirat Tuhan. We must host the presence of God in our lives. Dan apabila Roh Tuhan tinggal di dalam hidup kita, maka He expect you to do something about it. Roh Allah di dalam kamu bukan seperti tasek tetapi seperti  sungai yang menunggu untuk meluap/melimpah, untuk meledak. Hadirat Tuhan yang ada di dalam hidup anda, penuh dengan kuasa-Nya dan juga kasih-Nya. Apabila kuasa-Nya dan kasih-Nya dilepaskan, ia akan mengimpak ramai jiwa-jiwa. Tetapi seperti lampu itu tadi, kita harus senantiasa connected kepada sumber kita iaitu Yesus Kristus. Harus ada persekutuan dengan Tuhan Yesus.

Di dalam firman-Nya hari ini, mengatakan bahawa saat anda mulai bercahaya atau menjadi terang, maka lukamu akan pulih dengan segera; kebenaran menjadi barisan depanmu dan kemuliaan TUHAN barisan belakangmu. Wowww... Ini berarti apabila kita meletakkan prioritas utama dalam melakukan kehendak-NYA, yang semuanya Tuhan Yesus akan bereskan. Luarbiasa Tuhan kita. Saudara dan saudari sekalian, janganlah kita hidup untuk diri kita sendiri. Ingatlah selalu bahawa kehidupan ini adalah peluang kedua yang diberikan oleh Tuhan Yesus kepada kita. Pakailah hidup ini untuk menjangkau jiwa-jiwa. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: