Sunday, April 21, 2019

Revival : The separation between human and God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : The separation between human and God


Isaiah 59:1-2 (UKJV)
1 Behold, the LORD's hand is not shortened, that it cannot save; neither his ear heavy, that it cannot hear:
2 But your iniquities have separated between you and your God, and your sins have hid his face from you, that he will not hear.

Yesaya 59:1-2 (TB)
1 Sesungguhnya, tangan TUHAN tidak kurang panjang untuk menyelamatkan, dan pendengaran-Nya tidak kurang tajam untuk mendengar;
2 tetapi yang merupakan pemisah antara kamu dan Allahmu ialah segala kejahatanmu, dan yang membuat Dia menyembunyikan diri terhadap kamu, sehingga Ia tidak mendengar, ialah segala dosamu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #111. Tahukah anda bahawa dosa adalah pemisah di antara manusia dan Tuhan? Tuhan adalah kudus dan Dia tidak akan mendekati dosa. Tetapi Dia yang tidak berdosa telah memikul dosa manusia di kayu salib kerana Dia mengasihi kita semua. Dosa dan kefasikan di dalam hidup kita menjadi tembok di antara kita dengan Allah. Oleh kerana tembok ini, kita tidak lagi mengalami perkenan, perlindungan, pertolongan, atau keselamatan dari Allah; jadi doa-doa kita tidak akan terjawab.

☕ 🍞 Dosa menghalangi rahmat-rahmat Allah untuk turun atas kita. Dosa adalah tembok pemisah yang memisahkan kita dari Allah. Sekalipun ada jarak yang tak terhingga antara Allah dan manusia secara kodrati, namun ada hubungan komunikasi yang tetap di antara kita, sampai dosa membuat kita berselisih, yang secara wajar menyulut murka Allah terhadap manusia dan secara adil mengasingkan manusia dari Allah. Demikianlah dosa merupakan pemisah antara kita dan Allah. “Dia adalah Allahmu, Allahmu yang anda akui, dan kerana itu dosa menjadi jauh lebih buruk dan jahat lagi, sebab dosa memisahkan anda dari Dia.” Dosa menyembunyikan wajah-Nya terhadap kita.

Salib-Nya telah membebaskan kita daripada segala belenggu dosa. Disebabkan oleh apa yang Yesus lakukan di kayu salib, telah mengoyakkan tirai pemisahan itu. Temboknya telah runtuh dan jalan terbuka untuk kita kembali kepada Bapa di dalam Pertobatan yang sejati.  Jangan sangka bahawa TUHAN terlalu lemah untuk menyelamatkan kamu, atau terlalu pekak untuk mendengar seruan kamu minta tolong! Bagaimana dengan anda....? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: