Tuesday, July 30, 2019

Revival : Be strong

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Be Strong

Haggai 2:4-5 (UKJV)
4 Yet now be strong, O Zerubbabel, says the LORD; and be strong, O Joshua, son of Josedech, the high priest; and be strong, all you people of the land, says the LORD, and work: for I am with you, says the LORD of hosts:
5 According to the word that I covenanted with you when all of you came out of Egypt, so My spirit remains among you: fear all of you not.

Hagai 2:4-5 (TB)
4 (2-5) Tetapi sekarang, kuatkanlah hatimu, hai Zerubabel, demikianlah firman TUHAN; kuatkanlah hatimu, hai Yosua bin Yozadak, imam besar; kuatkanlah hatimu, hai segala rakyat negeri, demikianlah firman TUHAN; bekerjalah, sebab Aku ini menyertai kamu, demikianlah firman TUHAN semesta alam,
5 (2-6) sesuai dengan janji yang telah Kuikat dengan kamu pada waktu kamu keluar dari Mesir. Dan Roh-Ku tetap tinggal di tengah-tengahmu. Janganlah takut!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #211. Tahukah anda bahawa saat kita membangunkan kembali pekerjaan Tuhan pasti akan ada halangannya? Di dalam petikan firman Tuhan ini, ketika pekerjaan mulai dilakukan dan dilihat bahawa Bait Allah yang baru tidak semegah Bait Allah yang dibangunkan oleh Salomo; hal ini membuat umat menjadi tawar hati dan menganggap bahawa yang mereka lakukan tidak sebanding dengan yang dilakukan oleh Salomo. Seharusnya mereka tidak berpikir demikian, kerana panggilan mereka bukan untuk membanding-bandingkan apa yang mereka kerjakan; melainkan untuk menguatkan hati dan melakukan apa yang ditugaskan Allah kepada mereka.

☕ 🍞 Allah mendorong umat-Nya yang patah semangat untuk kembali bertekun dalam pembangunan Bait Suci. Allah paham situasi yang mereka hadapi dan Ia peduli. Maka Tuhan memotivasi mereka. Sampai tiga kali Tuhan berkata, "Kuatkanlah hatimu....!" kepada semua unsur untuk bersatu padu kembali membangun. Melakukan Pekerjaan Tuhan memang akan memunculkan perlawanan, tetapi bukan berarti orang harus menghentikan pekerjaan itu. Sebab itu orang beriman perlu hati dan tekad kuat untuk melakukan pekerjaan Tuhan. Dalam tiga kali ucapan sama yang ditujukan kepada raja, imam besar, dan seluruh rakyat itu TUHAN menyuruh semuanya untuk kuat.

Saudara dan saudari sekalian, saat kita melewati kehidupan ini, maupun dalam melakukan pekerjaan-Nya, pasti akan ada perlawanan, ketidakpuasan hati, hambatan, sakit penyakit dan macam-macam lagi, di dalam semua itu kita harus tetap kuat, tetap semangat, tetap setia, tetap percaya dan terus maju bersama Tuhan. Jangan kita izinkan keadaan sekeliling kita mengganggu fokus kita di dalam Tuhan Yesus dan membuatkan kita putus asa. The best is yet to come therefore if we give up now, we will miss the greater things God has for us. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: