Tuesday, July 16, 2019

Revival : The fish heeded the voice of God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The fish heeded the voice of God

Jonah 2:10  So the LORD spoke to the fish, and it vomited Jonah onto dry land.

Yunus 2:10 (TB)  Lalu berfirmanlah TUHAN kepada ikan itu, dan ikan itu pun memuntahkan Yunus ke darat.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #197. Tahukah anda bahawa seluruh jagat raya dan ciptaan Tuhan mendengar suara-Nya? Bila kita hanya membaca pasal pertama, tentu kita berpikir bahawa kisah Yunus berakhir dengan kesedihan kerana menolak kehendak Allah, ia harus menanggung risiko mati. Kita lalu menarik kesimpulan bahawa setiap orang yang berani menentang Tuhan harus siap berhadapan dengan risiko hidup berakhir tragis. Kita memang tidak boleh bermain-main dengan kehendak Allah. Kisah Yunus masih berlanjut karena rencana Allah masih harus dilakukannya. Ia tidak mati sebab Allah mengutus ikan besar untuk menelan Yunus kemudian memuntahkannya ke darat.

☕ 🍞 Seluruh samudera raya mendengarkan suara Tuhan dan mereka bekerjasama dengan Tuhan untuk menggenapi tujuan Tuhan bagi Kota Ninewe. Allah menyediakan seekor ikan besar, mungkin ikan paus yang besar, untuk menyelamatkan nyawa Yunus. Secara ajaib Allah memelihara Yunus tetap hidup selama tiga hari dalam perut ikan 🐋. Ikan itu adalah alat Allah untuk membawa Yunus dengan aman sampai ke pantai. Demikianlah juga dengan kita yang telah dipanggil dan dipilih serta diperlengkapi untuk melakukan pekerjaan yang besar. Tak ada lagi alasan bagi Yunus untuk menolak perintah Allah. Kehendak Allah jelas dan harus dilaksanakan. Tak ada alasan pula bagi kita untuk menghindari perintah Allah. Jangan sampai mengalami masalah berat dulu baru mau taat.

Tuhan Yesus dapat memakai sesiapapun dan apapun untuk kemuliaan-Nya. Saat Dia memanggil, janganlah kita sia-siakan panggilan itu. Saya pun lari dari panggilan hidup saya untuk melayani Tuhan dan seperti Yunus juga, saya dihajar oleh Tuhan. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: