Saturday, July 13, 2019

Revival : The days are coming

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The days are coming

Amos 9:13  " Behold, the days are coming, " says the LORD, " When the plowman shall overtake the reaper, And the treader of grapes him who sows seed; The mountains shall drip with sweet wine, And all the hills shall flow with it.

Amos 9:13 (TB)  "Sesungguhnya, waktu akan datang," demikianlah firman TUHAN, "bahwa pembajak akan tepat menyusul penuai dan pengirik buah anggur penabur benih; gunung-gunung akan meniriskan anggur baru dan segala bukit akan kebanjiran.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #194. Tahukah anda bahawa waktu pemulihan rohani sedang terjadi sekarang? We are in the season of restoration now. God restores,  God ReKINDLEs and God revive's. Setiap kita mempunyai kerinduan untuk melihat satu kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa terjadi di dalam generasi ini. Kita mau melihat pemulihan terjadi, pertobatan bangsa-bangsa terjadi, pembaharuan akal budi terjadi, kebangkitan rohani terjadi. Kini, Tuhan Yesus menggerakkan hati kita untuk kembali kepada Tuhan supaya hubungan kita dengan Tuhan dipulihkan. Tuhan sedang mempersiapkan kita untuk kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa.

☕ 🍞 Sekarang adalah musim penuaian. Sekarang adalah musim pemulihan. Sekarang adalah musim kebangkitan rohani. Pemulihan Allah yang terjadi adalah berupa bait suci-Nya dibangunkannya kembali. Disucikannya bait suci-Nya itu dari penajisan masa lampau dan dikembalikan kepada kekudusannya yang semula. And when God begins to rebuild His temple, the gates of hell shall not prevail! Bait suci-Nya adalah kita. Inti dari pertobatan dan pemulihan adalah perhubungan yang diperbarui dan disucikan. Oleh kerana itu, kita yang sudah mengalami pengampunan Allah dan pembaruan hidup dalam Kristus, harus mengisi hidup ini dengan ibadah yang benar dan intim. Jadikan Tuhan pusat hidup kita agar kita jangan lagi jatuh kerana terjebak oleh dosa. Now is the time for revival. Bukan esok, lusa, minggu depan tetapi SEKARANG,HARI INI. Jangan sia-siakan masa dan kesempatan yang Tuhan Yesus berikan kepada kita.

Pemulihan ini terjadi saat ada keterbukaan di hadapan Tuhan. Terkadang kita menjadi banduan dan dipenjarakan oleh kerana dosa-dosa kita yang lalu. Itu membuatkan kita tertekan dan terus berasa salah dan tidak layak untuk menghadap Tuhan. Dia mahu memulihkan keadaan anda, kerohanian anda. Tuhan memberikan kesempatan kepada kita sekarang supaya apabila kita mencari wajah-Nya, Dia berkenan ditemukan. Apabila kita mencari Dia dengan segenap hati kita, maka Tuhan berkenan untuk memulihkan keadaan hidup kita dan kerohanian kita. Bagaimana dengan anda..? Adakah hati kita terbuka untuk pekerjaan Tuhan Yesus? Adakah kita mau dipulihkan dan kerohanian kita dibangkitkan kembali? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: