Friday, July 26, 2019

Revival : Seek the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Seek the Lord

Zephaniah 2:3  Seek the LORD, all you meek of the earth, Who have upheld His justice. Seek righteousness, seek humility. It may be that you will be hidden In the day of the LORD's anger.

Zefanya 2:3 (TB)  Carilah TUHAN, hai semua orang yang rendah hati di negeri, yang melakukan hukum-Nya; carilah keadilan, carilah kerendahan hati; mungkin kamu akan terlindung pada hari kemurkaan TUHAN.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #207. Tahukah anda bahawa kita diberikan kesempatan untuk mencari wajah-Nya? Di dalam petikan firman Tuhan ini, Zefanya menawarkan harapan kepada orang-orang yang sudah berbalik kepada Tuhan. Ia menasihati mereka untuk memperdalamkan  komitmen mereka kepada Allah dan jalan-jalan-Nya; mungkin Allah berkenan melindungi mereka ketika Ia datang untuk menghukum umat-Nya. Mereka harus mencari tiga hal jikalau berharap mengalami kebangunan dan pembaharuan berkat Tuhan, tiga hal yang juga penting sekali bagi orang percaya masa kini.

☕ 🍞 Sampai tiga kali Zefanya berseru "Carilah..., carilah..., carilah...". Apa yang dicari? Cari Tuhan, cari keadilan, cari kerendahan hati. Tampaknya yang jadi masalah di dalam kehidupan umat Allah adalah keadilan, kebenaran, dan kesombongan. Kita akan pelajari 3 perkara daripada petikan ini.

🔴 Carilah Tuhan
Kita harus mencari Allah. Hati kita haruslah terarah kepada-Nya dengan kerinduan mendalam untuk mengenal dan mengasihi Dia sebagai Tuhan perjanjian dan pelindung kita.

🔴 Carilah Kebenaran (righteousness)
Kita harus mencari kebenaran sesuai dengan Firman Allah sebagai jalan hidup kita. Yesuslah jalan, kebenaran dan kehidupan. Carilah dahulu Kerajaan Allah dan kebenarannya, maka semuanya itu akan ditambahkan kepadamu.

🔴 Carilah kerendahan hati
Kita harus mencari kerendahan hati, serta menyadari ketidakberdayaan mereka dan kebutuhan untuk tunduk dalam ketaatan kepada Allah. Kesombongan, keangkuhan haruslah jauh daripada setiap orang yang percaya kepada-Nya.

Mengapakah kita harus mencari Tuhan? Tuhan bukannya bermain sembunyi-sembunyi dengan kita sebaliknya kita diminta mencari Tuhan Yesus supaya perhubungan kita dengan Tuhan Yesus tetap fresh, kukuh dan intim. Each time we seek the Lord, we encounter new and fresh experiences. Carilah Tuhan Yesus selagi masih ada kesempatan. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: