Monday, July 22, 2019

Revival : I will wait for the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : I will wait for the Lord

Micah 7:7  Therefore I will look to the LORD; I will wait for the God of my salvation; My God will hear me.

Mikha 7:7 (TB)  Tetapi aku ini akan menunggu-nunggu TUHAN, akan mengharapkan Allah yang menyelamatkan aku; Allahku akan mendengarkan aku!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #203. Tahukah anda bahawa pengharapan kita di dalam Yesus sahaja? Di tengah-tengah masyarakat yang secara moral sakit, Mikha mengandalkan Allah dan janji-janji-Nya. Dia tahu bahwa Allah akan menopang dirinya, pada suatu hari melaksanakan hukuman atas semua kejahatan, dan menjadikan keadilan berkuasa. Sungguh mengerikan berada dalam kondisi kemerosotan akhlak. Dalam kondisi yang demikian parah, kita menemukan teladan yang luar biasa dalam iman Mikha. Mikha tidak putus asa atau mengeluh setiap hari. Mikha tidak pesimis dan kehilangan pengharapan dalam hidup. Mikha justru berseru kepada Allah. Dia percaya dan berharap penuh kepada Allah.

☕ 🍞 Jikalau kita membaca keseluruhan fasal 7 ini, kita akan memahami latar belakang keadaan bangsa Israel pada masa Mikha. Kemerosotan akhlak adalah sangat serius. Macam-macam hal sedang terjadi pada masa Mikha. Penzinahan, kecurangan, dan banyak lagi. Walaupun begitu, Mikha berketetapan untuk tetap berharap dan percaya kepada Tuhan Yesus. Pengharapan Mikha adalah bahawa Tuhan tidak akan meninggalkannya di tengah-tengah bangsa yang merosot moralnya. Di tengah berbagai pergumulan hidup ini, seberapa sungguh jiwa kita berharap kepada Tuhan? Ketika kita menyedari betapa mengenaskan keadaan kita dan betapa kita telah terjatuh ke dalam jurang, adakah kita mengharapkan Tuhan Yesus? Atau jangan-jangan kita menikmati keadaan dalam gelap yang sedang terjadi di sekeliling kita.  TUHAN baik terhadap setiap orang yang percaya kepada-Nya. Oleh itu baiklah kita menantikan Dia dengan sabar, sehingga Dia menyelamatkan kita.

Waiting time is never a wasted time. Saat keadaan sekeliling anda tidak berubah dan makin melarat, tetaplah setia kepada Tuhan dan berharaplah senantiasa kepada Tuhan Yesus kerana kita melayani Tuhan Yesus yang mendengarkan dan menyelamatkan kita dari segala sesuatu yang sedang kita alami. Saat kita menunggu-nunggu Tuhan Yesus, anda akan mendapat kekuatan yang baru untuk meneruskan perjalanan hidup ini. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: