Monday, July 1, 2019

Revival : My people perished

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : My people perished

Hosea 4:6  My people are destroyed for lack of knowledge. Because you have rejected knowledge, I also will reject you from being priest for Me; Because you have forgotten the law of your God, I also will forget your children.

Hosea 4:6 (TB)  Umat-Ku binasa karena tidak mengenal Allah; karena engkaulah yang menolak pengenalan itu maka Aku menolak engkau menjadi imam-Ku; dan karena engkau melupakan pengajaran Allahmu, maka Aku juga akan melupakan anak-anakmu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #182. Tahukah anda bahawa kita akan binasa sekiranya kita tidak mengenal Tuhan? Ketiadaan pengenalan pribadi akan Allah akan menghancurkan umat itu, tetapi bukan kerana pengenalan itu tidak tersedia. Umat itu dengan sengaja menolak kebenaran yang diberikan Allah kepada mereka melalui para nabi dan Firman-Nya yang tertulis. Bahkan di dalam gereja ada orang sedang dihancurkan oleh cara-cara dosa dunia kerana mereka tidak mengetahui Allah dan Firman-Nya yang terilham.

☕ 🍞 Israel adalah umat yang dikasihi Allah. Bangsa yang memiliki ikatan perjanjian dengan-Nya. Namun, Israel berlaku seolah-olah tidak mengenal hukum Allah dan tidak memiliki ikatan perjanjian apa pun dengan diri-Nya. They forgot the law of God, neither desired nor endeavoured to retain it in mind, and to transmit the remembrance to their posterity; therefore God will justly forget them and their children. Umat-Nya tidak mengenal Tuhan disebabkan oleh mereka menolak dan tidak menerima pengajaran daripada para hamba-Nya. Sudah diajarkan namun memilih untuk tidak diajar. Sanggup bersekongkol dengan dosa daripada taat dan setia kepada Tuhan. Pengetahuan firman yang dangkal merupakan sesuatu yang berbahaya. Kedangkalan pengetahuan firman selalu berhubungan dengan tambah bebal dan hidup dalam dosa. Entah sedikit tahu firman akan membuat kita tidak tahu berbuat benar atau kebiasaan berdosa menghambat orang untuk maju dalam firman. Di dalam pengenalan akan firman Tuhan yang dangkal tersebut, kita tidak sedar bahawa kita telah banyak melakukan kejijikan di mata Tuhan. Kita bahkan masih terus berpikir bahawa kehidupan kita akan berjalan dengan baik, dan kedamaian akan menyertai kita.

Tidak mengherankan tidak ada seorang pun dari kita yang menyesal dan bertobat. Kebebalan kita menyebabkan generasi kita binasa dalam angkara murka-Nya. Sekiranya generasi ini menolak kebenaran pengenalan akan Tuhan Yesus, maka dosa akan bermaharajalela. Kita sesat sebabnya tidak mengenal Tuhan. Kita tidak mengenal Tuhan oleh kerana tidak ada perhubungan yang intim. Tidak ada perhubungan yang intim adalah kerana dosa yang menghambat. Dan dosa makin menghambat adalah kerana tidak ada pengenalan akan Tuhan. Kita makin terdorong kepada kehidupan yang diberikan oleh dunia dan mengetepikan kehidupan yang diberikan oleh Tuhan. Bagaimana dengan anda...? Sudahkah anda mengenal Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: