Tuesday, July 23, 2019

Revival : I shall arise

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : I shall arise

Micah 7:8 (UKJV)  Rejoice not against me, O mine enemy: when I fall, I shall arise; when I sit in darkness, the LORD shall be a light unto me.

Mikha 7:8 (TB)  Janganlah bersukacita atas aku, hai musuhku! Sekalipun aku jatuh, aku akan bangun pula, sekalipun aku duduk dalam gelap, TUHAN akan menjadi terangku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #204. Tahukah anda bahawa apabila kita jatuh, kita harus bangkit kembali? Terkadang apabila kita "terjatuh" ada yang memilih untuk tidak bangkit kembali kerana sudah selesa dengan keadaan begitu. Allah akan mencegah kita hancur baik oleh kerana dosa maupun oleh kerana kesusahan "apabila ia jatuh, tidaklah sampai tergeletak." Orang benar mungkin saja merasa tertekan, dipermalukan dalam perkaranya, dan jiwanya menjadi lesu, tetapi dia tidak akan sampai tergeletak. Allah akan menjadi kekuatan hatinya saat daging dan hatinya gagal, dan Dia akan menopangnya dengan penghiburan-Nya sehingga jiwa yang telah Ia ciptakan itu tidak akan gagal di hadapan-Nya.

☕ 🍞 A true revival happens when we choose to rise up from our fall. Jatuhnya kita di dalam dosa adalah hanya sementara tetapi yang berkekalan adalah Kasih Tuhan Yesus bagi setiap orang yang bertobat dan berbalik kepada-Nya. Dia Bapa yang mengasihi kita. Kuasa-Nya memulihkan hidup kita. Iblis bersukacita saatnya seorang yang percaya jatuh di dalam dosa dan tetap di sana dan tidak mau bangkit daripada kejatuhannya. Apabila kesengsaraan, pencobaan, dan kemalangan terjadi dalam hidup orang benar, mereka akan bangun kembali kerana kasih karunia Allah mengangkat mereka. Allah tidak menjamin hidup tanpa kesukaran, tetapi Dia menjanjikan akan memelihara kita apa pun yang terjadi. "Dalam segala hal kami ditindas, namun tidak terjepit; kami habis akal, namun tidak putus asa; kami dianiaya, namun tidak ditinggalkan sendirian; kami dihempaskan, namun tidak binasa".

Saudara dan saudari sekalian, keputusan di tangan anda sama ada mau bangkit kembali atau terus terbiar begitu. Walaupun kita jatuh, tetapi kita akan bangkit semula. Sekarang kita berada dalam kegelapan, tetapi TUHAN akan menerangi kita. Revival always begins from a determined heart to arise and shine once again. Bagaimana dengan anda? Adakah anda selesa dengan keadaan rohani anda ataupun anda mau bangkit kembali? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: