Thursday, July 25, 2019

Revival : The Lord is my strength

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The Lord is my strength

Habakkuk 3:19  The LORD God is my strength; He will make my feet like deer's [feet,] And He will make me walk on my high hills. To the Chief Musician. With my stringed instruments.

Habakuk 3:19 (TB)  ALLAH Tuhanku itu kekuatanku: Ia membuat kakiku seperti kaki rusa, Ia membiarkan aku berjejak di bukit-bukitku. (Untuk pemimpin biduan. Dengan permainan kecapi).

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #206. Tahukah anda bahawa Tuhan adalah kekuatan bagi orang yang percaya kepada-Nya? Habakuk bersaksi bahawa ia melayani Allah bukan kerana diberi berkat, tetapi kerana Dia itu Allah. Bahkan di tengah hukuman Allah atas Yehuda, Habakuk memilih untuk bersukacita di dalam Tuhan; Allah akan menjadi Juruselamatnya dan sumber kekuatan yang tak putus-putus. Ia tahu tanpa ragu bahawa kaum sisa akan selamat dari serbuan Babel, dan ia memberitakan dengan yakin kemenangan terakhir dari semua orang yang hidup oleh iman kepada Allah.

☕ 🍞 Binatang seperti rusa, sangat cepat dan tangkas sehingga ia dapat segera melepaskan diri dari para pengejarnya. Gambaran ini adalah tentang seseorang yang sangat yakin bahawa Dia yang memimpin umat-Nya ke dalam pencobaan adalah setia dan akan juga memberikan jalan keluar untuk setiap pencobaan, sehingga mereka mampu menanggungnya. Di saat-saat hidup mengikut Tuhan penuh dengan kesulitan dan tantangan, pandanglah pada Tuhan Yesus. Dia telah mengorbankan diri-Nya di kayu salib untuk mengalahkan musuh-musuh-Nya dan memberi kemenangan bagi kita, umat-Nya. Jangan pernah putus harap dan menyerah, pada saat-Nya Dia akan mengubah ratapan kita menjadi sukacita. Jangan gentar kerana situasi yang meresahkan di sekitar kita, tetapi takjublah kerana Dia selalu hadir dan berkarya dalam peristiwa segelap apa pun.

Saudara dan saudari sekalian, di saat kita menjalani kehidupan ini, percayalah bahawa Tuhan Yesus menyertai dan memimpin kita. Jangan alihkan fokus kita daripada-Nya. Tetap setia. Tetap menanti dengan sabar. Tetap percaya. Tetap bersyukur. Semoga anda dikuatkan oleh Allah dengan kuasa-Nya yang mulia, sehingga dapat menanggung derita dengan sabar. Dengan sukacita bersyukurlah kepada Bapa, yang telah melayakkan anda menerima apa yang disediakan oleh Allah untuk umat-Nya.  Bagi Dialah, yang dapat melakukan jauh lebih banyak dari pada yang kita doakan atau pikirkan, seperti yang ternyata dari kuasa yang bekerja di dalam kita. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: