Thursday, July 11, 2019

Revival : That you may live

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : That you may live

Amos 5:14-15
14 Seek good and not evil, That you may live; So the LORD God of hosts will be with you, As you have spoken.
15 Hate evil, love good; Establish justice in the gate. It may be that the LORD God of hosts Will be gracious to the remnant of Joseph.

Amos 5:14-15 (TB)
14 Carilah yang baik dan jangan yang jahat, supaya kamu hidup; dengan demikian TUHAN, Allah semesta alam, akan menyertai kamu, seperti yang kamu katakan.
15 Bencilah yang jahat dan cintailah yang baik; dan tegakkanlah keadilan di pintu gerbang; mungkin TUHAN, Allah semesta alam, akan mengasihani sisa-sisa keturunan Yusuf.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #192. Tahukah anda bahawa Tuhan menyuruh kita membenci kejahatan? Ada 3 perkara yang diperintahkan oleh Tuhan kepada kita di dalam firman Tuhan ini. Tiga perkara yang sangat penting bagi kita semua. Satu panggilan yang di dalamnya terkandung satu perintah.

🔴 Carilah yang baik
👍🏼 Allah kembali menegaskan dimensi lain tentang arti mencari Dia. Mencari Allah berarti juga mencari yang baik dan membenci yang jahat. Mencari yang baik berarti melakukan segala sesuatu yang menyenangkan Allah dan bersukacita juga dalam melakukannya.

🔴 Bencilah yang jahat dan cintai yang baik
😡 Jikalau kita membenci kejahatan dan mencintai kebaikan, Allah akan mengasihani kita, yaitu kita yang selamat dari hukuman yang akan datang. Tanda yang pasti bahawa kita sudah mengabdikan diri kepada Allah ialah kebencian yang sungguh-sungguh akan semua dosa dan cinta yang mendalam untuk semua standard kebenaran Allah. Mereka yang mengaku bahwa mereka mengasihi Tuhan akan diuji sampai sejauh mana mereka membenci kejahatan selama hidup di dunia. Orang percaya yang sungguh-sungguh dibaharui, dipersatukan dengan Kristus dan didiami oleh Roh Kudus akan mengasihi apa yang dikasihi Allah dan membenci apa yang dibenci Allah.

🔴 Tegakkan keadilan
⚖ Tegakkanlah keadilan bermaksud berlaku adil di dalam apapun yang kita lakukan. Terkadang kita mengasihi orang berat sebelah dan memandang bulu. Itu tidaklah dengan Tuhan. Tuhan Yesus tidak memandang bulu. Tidak kira sama ada anda seorang yang kaya atau miskin, berpendidikan tinggi atau tidak, semua sama di mata Tuhan Yesus.

Supaya kita hidup; dengan demikian TUHAN, Allah semesta alam, akan menyertai kita. Sekiranya kita mengatakan bahawa kita melakukan hal-hal ini, maka  hendaklah kasih itu jangan pura-pura! Jauhilah yang jahat dan lakukanlah yang baik. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: