Wednesday, July 24, 2019

Revival : The just shall live by faith

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The just shall live by faith

Habakkuk 2:4   Behold the proud, His soul is not upright in him; But the just shall live by his faith.

Habakuk 2:4 (TB)  Sesungguhnya, orang yang membusungkan dada, tidak lurus hatinya, tetapi orang yang benar itu akan hidup oleh percayanya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #205. Tahukah anda bahawa orang benar hidup oleh iman? Orang benar dibandingkan dengan orang angkuh dan fasik, yang hidupnya tidak benar. Hati orang benar terarah kepada Allah, dan mereka ingin menjadi anak-anak-Nya, bersekutu secara erat dengan Dia dan menaati kehendak-Nya. Orang benar harus hidup di dunia ini dengan iman kepada Allah. Di sini "iman" berarti kepercayaan yang kokoh dalam Allah bahawa cara-cara-Nya senantiasa benar, kesetiaan pribadi kepada Dia sebagai Tuhan dan Juruselamat, dan keteguhan moral untuk mengikuti jalan-jalan-Nya.

☕ 🍞 Faith is all in all, both in the beginning and progress of Christian life. To live by faith means pressing forward, and gaining the victory over unbelief and every situation around our lives. Orang benar harus hidup di dunia ini dengan iman kepada Allah. Apakah yang dimaksudkan dengan "orang benar hidup oleh iman"? Berikut adalah salah satu cerita dari alkitab tentang seorang yang bernama Caleb. Hebron, a land God promised to give it to Caleb. Pada umur 85 tahun, Caled meminta Joshua untuk memberikan Hebron kepadanya. Tuhan membuat perjanjian ini sewaktu Caleb masih berumur 40 tahun dan pada umur 85 tahun, barulah Caleb menduduki tanah yang dijanjikan kepadanya. Jikalau anda melihat kepada kedudukan geografi kota Hebron, ia terletak di kawasan tanah tinggi. Hebron is a city nestled in the Judaean Mountains 3050 feet above sea level. Sejak tanah itu dijanjikan kepadanya, Caleb berpegang teguh kepada janji-Nya bahawa satu hari kelak dia pasti akan menduduki kota Hebron itu.  Friends, God is asking us to have a faith above SEE level. There may be some things that you are praying for, a promised that God has given to you and yet to come to past. Have a faith above SEE level and SEE it come to past.

🤔How to have a Faith above SEE level?

🔴 Membaca Firman Tuhan
Mirror your faith to the Word of God.

🔴 Our Maker is our Mirror
Tuhan menciptakan kita serupa segambar dengan-Nya.  Oleh itu, apa-apa yang berkaitan dengan kehidupan kita berkait rapat dan berhubung dengan Firman Tuhan.

🔴 Don't just read the Word, but live it.
Sebab jika seorang hanya mendengar firman saja dan tidak melakukannya, ia adalah seumpama seorang yang sedang mengamat-amati mukanya yang sebenarnya di depan cermin. Baru saja ia memandang dirinya, ia sudah pergi atau ia segera lupa bagaimana rupanya.

And the best part is that we are His mirror. God uses your life to reflect His glory and His love to this world. Saudara dan saudari sekalian, kita harus memiliki iman yang kuat dan teguh di dalam Tuhan Yesus kerana Iman adalah dasar dari segala sesuatu yang kita harapkan dan bukti dari segala sesuatu yang tidak kita lihat. Bagaimana keadaan iman anda? Adakah kita hidup oleh kepercayaan kita di dalam Tuhan Yesus? Dunia dan seluruh alam semesta ini telah dibentuk oleh Firman-Nya.  Ini bermakna menyatakan Firman-Nya, dan Firman-Nya menciptakan segala-galanya. Orang benar hanya dapat hidup oleh iman saat kita mendeklarasikan janji-Nya, firman-Nya di dalam segala situasi kehidupan kita dan melihat Tuhan Yesus melakukan mujizat-Nya. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: