Saturday, July 6, 2019

Revival : I knew you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : I knew you

Hosea 13:5  I knew you in the wilderness, In the land of great drought.

Hosea 13:5 (TB)  Akulah yang mengenal engkau di padang gurun, di tanah yang gersang.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #187. Tahukah anda bahawa Tuhan mengenal kepribadian anda? Allah mengingatkan Israel, Akulah yang mengenal engkau di padang gurun. Kata "mengenal" ini mengandungi maksud "memperhatikan dengan baik." Orang-orang yang dikenal Allah diberkati-Nya, dan Israel sudah menerima berkat tidak terkira misalnya, manna dari langit, air dari bukit batu - selama pengembaraannya di padang gurun. Meskipun demikian, Israel menjadi suatu bangsa yang suka mengeluh, memberontak terhadap Allah, dan sebuah generasi binasa seluruhnya tanpa melihat Tanah Perjanjian.

☕ 🍞 Sebab TUHAN mengenal jalan orang benar, tetapi jalan orang fasik menuju kebinasaan. Tuhan Yesus mengenal setiap pribadi kita. Dia tahu siapa yang benar-benar mencari wajah-Nya dan siapa yang sekadar "touch & go". Tuhan telah mengenal kita sejak dari kandungan ibu kita dan juga telah menetapkan kita menjadi hamba-Nya. Masih ramai lagi yang tidak mengenal Tuhan Yesus secara pribadi. Kalau kenal pun maybe sebab keluarganya Kristian dan diperturunkan kepada anak-anak. Everyone will need an encounter to know Jesus deeper. Setiap pengalaman hidup kita akan mengajarkan kita untuk lebih mengenal Tuhan Yesus.

Seperti yang dinyatakan di dalam firman Tuhan ini, Tuhan mengenal kita di padang gurun dan tanah yang gersang.

🔴 Padang Gurun
🏜 Saya pasti bahawa setiap kita pernah mengalami pengalaman "padang gurun" di dalam kehidupan rohani kita. Di padang gurun ini Tuhan mengenal setiap pribadi sepertimana terjadi sewaktu Tuhan memimpin bangsa Israel keluar daripada Mesir menuju ke tanah perjanjian. Di padang gurun itu ada Macam-macam sikap dan perangai setiap pribadi. Ada yang tetap taat dan setia kepada Tuhan manakala ada juga yang tidak taat dan memberontak. Saat di padang gurun, kita boleh memilih untuk terus percaya dan berpegang kepada Tuhan, ataupun terus memberontak. Tuhan tahu kepribadian kita.

🔴 Tanah yang gersang
🍁Tanah yang gersang adalah tanah yang kekeringan dan perlukan air hujan. Keadaan rohani kita adakan ia tanah yang gersang? Di dalam keadaan yang kering kontang, kita ada pilihan untuk samada terus mencari wajah-Nya ataupun menyimpang. Saat kekeringan rohani terjadi, kita terdorong untuk terus menjadi kering. Doa, penyembahan, persekutuan dengan Tuhan, pembacaan firman-Nya, semuanya menjadi kering.

Bagaimana kita melewati setiap detik kehidupan kita, Tuhan Yesus tahu itu. Adakah kita akan cemerlang atau terus terkandas. Di dalam setiap langkah kehidupan kita, Tuhan Yesus mengenal kita. Dia mengasihi kita. Dia memimpin hidup kita. Tuhan Yesus memperhatikan keadaan hidup anda. Bagaimana dengan perjalanan hidup anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: