Monday, July 29, 2019

Revival : Look at your life

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Look at your life

Haggai 1:7  Thus says the LORD of hosts: "Consider your ways!

Hagai 1:7 (TB)  Beginilah firman TUHAN semesta alam: Perhatikanlah keadaanmu!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #210. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus sedang meminta kita supaya kita memperhatikan keadaan hidup kita? Perhatikanlah keadaan kita. Lihatlah apa yang sudah berlaku kepada kita. Dahulu kita berkobar kobar melayani Tuhan, mengapa sekarang tidak? Dahulu kita rajin berdoa, mengapa sekarang tidak? Take a look at the path that we are walking today. Adakah kita sedang berjalan di jalan yang disediakan oleh Tuhan ataupun kita memilih jalan kita sendiri?

☕ 🍞  Marilah kita menyelidiki dan memeriksa hidup kita, dan berpaling kepada TUHAN. Satu peringatan untuk menyelidiki hati kita sendiri dan bertobat secara tulus. Biarlah tangan kita terangkat menyatakan permohonan serta penyerahan total kepada Tuhan Yesus dan hati  tunduk kepada Tuhan. Adakah kita sedang hidup dengan melakukan ketetapan Tuhan? Adakah kita sedang tinggal, berakar, bertumbuh dan semakin berbuah di dalam Tuhan Yesus? Kenapa kita boleh atau "terboleh" menyimpang daripada kebenaran Firman Tuhan? Apakah kebenaran Firman Tuhan tidak cukup benar bagi anda? Apa yang telah membuatkan kita meninggalkan Tuhan Yesus? Bagaimana keadaan kerohanian kita saat ini? Apakah kita makin mundur? Apakah kita memilih cara hidup kita sendiri?

Saudara dan saudari sekalian, kita harus perhatikan kehidupan yang Tuhan Yesus telah berikan kepada kita. We are not the master of our sea. We are accountable to God on how we live this life. Jesus is the Master and Captain of our lives. Dia yang memimpin kita. Oleh kerana itu, kita harus menjalani kehidupan ini dengan penuh ketekunan dan berlandaskan Firman Tuhan. Bagaimana keadaan hidup kita? Izinkanlah Roh Kudus untuk menyelidiki hati kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: