Wednesday, July 3, 2019

Revival : Repentance and sacrifice

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Repentance and sacrifice

Hosea 6:6  For I desire mercy and not sacrifice, And the knowledge of God more than burnt offerings.

Hosea 6:6 (TB)  Sebab Aku menyukai kasih setia, dan bukan korban sembelihan, dan menyukai pengenalan akan Allah, lebih dari pada korban-korban bakaran.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #184. Tahukah anda bahawa Tuhan menginginkan kasih setia kita? Yang sungguh-sungguh diminta Allah dari umat-Nya ialah "kasih setia" iaitu kasih yang kokoh dan setia selaku tanggapan terhadap kasih-Nya. Ia juga mengharapkan pengenalan pribadi akan diri-Nya sebagai Tuhan atas kehidupan kita. Allah menghendaki hal yang ini dari kita. Kasih setia, pengenalan akan Tuhan serta ketaatan kita kepada Tuhan Yesus lebih berharga daripada segala korban bakaran yang kita persembahkan kepada-Nya.

☕ 🍞 Petikan Firman Tuhan hari ini berbicara mengenai umat Israel yang telah melukai hati Tuhan. Padahal Tuhan sangat sayang kepada mereka. Mereka berkhianat dengan mencari allah lain, mereka hidup di dalam perzinaan rohani. Hidup mereka penuh dengan kekerasan dan kebencian bahkan sampai menumpahkan darah. Bagaimana Tuhan menyikapi hal tersebut? Tuhan menjauh dari mereka agar mereka menyadari kebutuhan mereka akan Dia. Juga Tuhan menghukum mereka melalui nubuat para nabi yang salah satunya adalah Hosea. Tuhan menolak persembahan korban bakaran mereka yang sekadar rutin. Lalu apa yang diharapkan Tuhan dari mereka? Pertobatan yang sejati melalui sikap yang mau berbalik dan pengenalan akan Allah dengan sungguh-sungguh. Demikianlah juga yang Tuhan tuntut daripada kita semua. Apalah artinya kita membawa korban bakaran kita ke hadapan Tuhan sekiranya hati kita tidak taat dan setia kepada Tuhan? Seluruh hidup dalam seluruh waktu seharusnya memperlihatkan sikap hidup yang penuh pengenalan dan kasih kepada Allah.

Pertobatan sejati, ketaatan dan kesetiaan yang sesungguhnya pasti disertai bukti yang nyata iaitu meninggalkan dosa dan mencintai Tuhan Yesus dengan segenap hati kita. Hal yang dulu dilakukan tanpa perasaan bersalah, sekarang menjadi sesuatu yang dijauhi. Perbuatan saleh keagamaan bisa dilakukan sebagai topeng di depan manusia. Akan tetapi, Tuhan tidak tertipu dengan persembahan dan penampilan saleh kita. Revival yang sesungguhnya adalah apabila seseorang itu bertobat, kembali kepada Tuhan Yesus dan lahir baru menjadi ciptaan yang baru. Bagaimana dengan anda....? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: