Tuesday, July 9, 2019

Revival : One Faith. One Hope. One God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : One Faith. One Hope. One God.

Amos 3:3  Can two walk together, unless they are agreed?

Amos 3:3 (TB)  Berjalankah dua orang bersama-sama, jika mereka belum berjanji?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #190. Tahukah anda bahawa kita harus bersatu dan berjalan bersama dengan Tuhan? Persekutuan sejati tidak dapat terjalin di antara dua orang kecuali mereka setuju akan kebenaran-kebenaran pokok; demikian, kita tidak mungkin bersekutu sungguh-sungguh dengan Allah kecuali kita menerima Firman-Nya dan menyetujuinya. Mustahil menyebut diri orang percaya dan pada saat yang sama tidak mempercayai Firman Allah.

☕ 🍞 If we don't agree with the Word of God, then we can't see any miracle in our lives. Tuhan Yesus menciptakan alam semesta melalui Firman-Nya. Saat Dia berbicara, maka Firman-Nya melakukan. Ada satu kesatuan dan kerjasama yang menjadikan bumi dan seluruh semesta alam ini menjadi ada. Demikianlah juga sekiranya kita mau melihat pekerjaan Tuhan Yesus di dalam hidup kita, maka kita harus bekerjasama dengan Firman-Nya iaitu melakukan apa yang diperintahkan oleh Tuhan Yesus. Bukan hanya sekadar mendengar tetapi melakukannya juga. Mungkin selama ini anda sedang mengharapkan sesuatu daripada Tuhan tetapi sampai sekarang masih belum ada, jangan putus asa. Belajarlah untuk bekerjasama dengan Firman-Nya. To walk with God means to communicate with God,  to have intimacy with God,  to come to a point in your life where you cannot live without God.

Setiap detik hidup kita haruslah seiring dengan Tuhan. Mengiring Tuhan seumur hidup kita. Tuhan membangkit kita kembali supaya kita hidup di hadapan-Nya, berjalan bersama Dia. Satu proses terjadi di dalam hidup kita saat kita terus berjalan bersama Tuhan. Proses pemurnian, pentahiran, terjadi di dalam hidup kita. Tuhan tidak berhenti setakat kebangkitan itu, tetapi setiap hari Dia melakukan pekerjaan yang baru di dalam hidup kita apabila kita berjalan bersama dengan Tuhan dan mengizinkan-Nya untuk mengendalikan hidup kita dengan sepenuhnya. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: