Monday, July 8, 2019

Revival : The Lord will do Great and Marvelous works

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The Lord will do Great and Marvelous works

Joel 2:21 (UKJV)  Fear not, O land; be glad and rejoice: for the LORD will do great things.

Yoel 2:21 (TB)  Jangan takut, hai tanah, bersorak-soraklah dan bersukacitalah, sebab juga TUHAN telah melakukan perkara yang besar!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #189. Tahukah anda bahawa Tuhan melakukan perkara yang besar dan ajaib? Perkara besar dan ajaib menanti anda. Bersorak-sorai dengan iman kepercayaan kita di dalam Tuhan Yesus dan lihatlah pekerjaan Tuhan Yesus yang besar dan ajaib. Jangan risau. Jangan takut. Semuanya di dalam genggaman tangan Tuhan Yesus. Jika kita memfokuskan seluruh perhatian kita kepada Allah yang benar, maka kita tidak akan pernah kehabisan alasan untuk bersyukur dan berharap.

☕ 🍞 Iman yang kita miliki di dalam Tuhan Yesus bagaikan laser yang dapat menembusi tebalnya kabut ketidakjelasan hidup hingga kita dapat melihat kebaikan Tuhan.  TUHAN telah melakukan hal-hal yang mengagumkan dan telah merancangkannya sejak dahulu, dan melaksanakannya dengan setia. Kondisi hidup yang bangsa Israel hadapi di dalam firman Tuhan ini tidak serta-merta membuat orang bersyukur dan berharap. Ini memerlukan iman yang sejati untuk bersyukur dan berharap dalam segala keadaan. Cukup tangguhkah iman Anda untuk melihat Tuhan menembus kegelapan kabut yang menyelubungi kehidupan? Allah tidak pernah berjanji bahawa hidup kita sebagai seorang Kristian akan selalu lancar dan tanpa kesulitan. Namun jangan putus asa, kerana Allah menjanjikan bahawa Ia akan menuntun, menyertai, dan memberi kita kekuatan dalam menjalani kehidupan yang penuh permasalahan yang rumit.

Tidak ada situasi apa pun dimana Allah yang Mahakuasa tidak dapat menolong kita. Dengan demikian kita tidak perlu takut kepada musuh yang marah, pada kelemahan diri kita sendiri, maupun keadaan yang begitu menyulitkan, kerana ada Allah yang menyertai dan menuntun tangan kita. There's no dead end in Jesus, therefore your lives journey is filled with great things. You will witness great, wonderful and beautiful things God has for you. Pastikan hati kita benar di hadapan Tuhan Yesus. Kuatkan dan teguhkan iman kita di dalam Tuhan Yesus. Tuhan Yesus tidak pernah melupakan anda. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: