Tuesday, July 2, 2019

Revival : Turn to God and never run

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival :Turn to God and never run

Hosea 5:4  They do not direct their deeds Toward turning to their God, For the spirit of harlotry is in their midst, And they do not know the LORD.

Hosea 5:4 (TB)  Perbuatan-perbuatan mereka tidak mengizinkan mereka berbalik kepada Allah mereka, sebab roh perzinahan ada di antara mereka, dan mereka tidak mengenal TUHAN.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #183. Tahukah anda bahawa Tuhan mau kita berbalik kepada-Nya? Israel 🇮🇱 jelas tidak dapat mengelak tudingan dosa dari Tuhan lewat nabi Hosea. Tuhan kenal mereka luar-dalam, tidak ada gunanya sembunyi ataupun pura-pura tidak ada masalah. Justru kerana mereka dan Tuhan ada relasi yang hidup, mereka tidak dapat melarikan diri dari tangan Tuhan. Israel menunjukkan kebebalan mereka. Bukan hanya mereka masih menyombongkan diri, merasa tidak akan ada apa-apa, mereka malah mencoba mencari jalan keluar, pertolongan dari bangsa lain. Artinya mereka berkeras kepala untuk tidak mengakui dosa mereka di hadapan Tuhan, dan bersikukuh untuk membenarkan diri mereka sendiri.

☕ 🍞 Bukan hanya dosa menjadi penghalang kepada pertobatan tetapi juga KEEGOAN atau KEANGKUHAN seseorang pribadi itu. Perbuatan-perbuatan dosa dan sikap keangkuhan kita menjadi penghambat utama untuk kita berbalik kepada Allah. Kita menolak kebenaran dan keselamatan Tuhan dan sedang tenggelam makin lama makin dalam kepada praktik-praktik orang kafir. Dosa dan keangkuhan adalah raja yang lalim, yang menjauhkan kita dari harapannya satu-satunya - Allah sendiri. Ada juga berfikiran "untuk apa saya perlu bertobat? Saya tidak melakukan apa-apa dosa pun". Firman Tuhan mengatakan bahawa "Roma 3:23 (TB)  Karena semua orang telah berbuat dosa dan telah kehilangan kemuliaan Allah", jadi apakah argumen kita yang mengatakan bahawa kita tidak berdosa? Hati yang tidak bertobat adalah hati yang tidak sedar akan dosa-dosanya oleh kerana keangkuhan telah membutakan matanya.

Tuhan Yesus mengatakan bahawa  "Apa yang keluar dari seseorang, itulah yang menajiskannya, sebab dari dalam, dari hati orang, timbul segala pikiran jahat, percabulan, pencurian, pembunuhan, perzinahan, keserakahan, kejahatan, kelicikan, hawa nafsu, iri hati, hujat, kesombongan, kebebalan. Semua hal-hal jahat ini timbul dari dalam dan menajiskan orang". Saudara dan saudari sekalian, buanglah segala keangkuhan serta kesombongan dan bertobatlah. Tuhan Yesus, oleh kerana kasih-Nya dan kemurahan-Nya pasti akan mengampuni kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: