Friday, July 5, 2019

Revival : Turn to your God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Turn to your God

Hosea 12:6 (UKJV)  Therefore turn you to your God: keep mercy and judgment and wait on your God continually.

Hosea 12:6 (TB)  (12-7) "Engkau ini harus berbalik kepada Allahmu, peliharalah kasih setia dan hukum, dan nantikanlah Allahmu senantiasa."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #186. Tahukah anda bahawa kita harus memelihara kasih setia serta perintah-perintah-Nya dan menantikan Tuhan? Sekalipun umat Allah tidak setia, Ia tetap mengingatkan kita bahawa kita harus berbalik kepada-Nya, memelihara kasih setia dan keadilan, dan tetap menantikan Dia. Kembali kepada Tuhan dan bertobat dari dosa bukanlah sekadar menyesali dosa-dosa. Kita harus sungguh-sungguh ikut Tuhan dalam kasih dan kebenaran sesuai dengan Alkitab dan terus-menerus mencari wajah-Nya di dalam doa.

☕ 🍞 Revival happens when we repent and return to God WITH ALL OUR HEART. TUHAN berkenan kepada hati kita dan bukannya luaran kita. True revival begins with a heart that's willing to be changed. God sends revival so that we would repent and return to God. TUHAN menggerakkan hati kita supaya berbalik dari jalan-jalan kita yang jahat. Ada tiga perkara yang dinyatakan di dalam firman Tuhan ini. Iaitu :

🔴 Harus kembali kepada Tuhan
✳️ Saudara dan saudari sekalian, Pertobatan yang sejati adalah apabila kita sedar akan dosa kita dan berbalik kepada Tuhan Yesus dengan segenap hati kita. Kita harus Kembali mencari wajah-Nya. Ajakan ini bukanlah sesuatu yang popular tetapi ini harus dilakukan dan ajakan sudah diseru sejak dahulu lagi. Kenapa harus kembali? Kerana kita sudah pergi jauh daripada-Nya.

🔴 Peliharalah kasih setia dan hukum
✳️ Hiduplah dengan penuh kasih dan berlakulah adil. Biar kasih Kristus diperlihatkan di dalam hidup kita. Lakukan segala sesuatu di dalam kasih dan berlakulah adil sepertimana Tuhan berlaku adil terhadap kita. If you have experienced His love ♥, give others the opportunity to experience and enjoy His love.

🔴 Nantikanlah Tuhan
✳️  Tunggulah dengan sabar sehingga Allah  bertindak bagi anda. Orang-orang yang menantikan Tuhan akan mendapat kekuatan yang baru. Kata nantikan ni boleh diertikan kepada BERHARAPLAH kepada Tuhan.  Berharaplah kepada Tuhan serta percayalah kepada-Nya.

Saudara dan saudari sekalian, marilah kita bertobat karena Allah masih menantikan kita dengan penuh kasih. Hukuman yang ditimpakan-Nya saat ini bukan untuk menghancurkan kita, melainkan agar kita sadar dan bertobat. Maukah Anda menanggapi kasih-Nya itu? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: