Thursday, July 4, 2019

Revival : Bonds of love

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Bonds of love

Hosea 11:4  I drew them with gentle cords, With bands of love, And I was to them as those who take the yoke from their neck. I stooped [and] fed them.

Hosea 11:4 (TB)  Aku menarik mereka dengan tali kesetiaan, dengan ikatan kasih. Bagi mereka Aku seperti orang yang mengangkat kuk dari tulang rahang mereka; Aku membungkuk kepada mereka untuk memberi mereka makan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #185. Tahukah anda bahawa Tuhan telah mengikat kita dengan ikatan kasih-Nya? Perhatian Allah tampak dalam cara Ia menuntun umat-Nya dengan tali kesetiaan dan ikatan kasih dan belas kasihan ilahi. Selaku Bapa dan Tabib, Ia selalu memperhatikan, menyembuhkan, dan menuntun, namun terkadang kita tidak mengakui kasih dan berkat-Nya. Kita harus senantiasa bersyukur atas kasih Allah kepada kita yang ditunjukkan dalam keselamatan kita dan banyak cara lainnya, baik di masa lalu maupun masa kini. Kita harus bekerja keras mengembangkan hati yang berterima kasih yang mengasihi Dia sebagai tanggapan atas kasih-Nya.

☕ 🍞 Ikatan kasih Tuhan Yesus yang selalu menarik kita kembali kepada-Nya saat kita hilang dan pergi jauh daripada-Nya. Kasih yang melampaui kuasa dosa inilah yang dinyatakan Allah melalui kematian Yesus Kristus. Bukan hanya melebihi kuasa dosa saja, kasih Allah bahkan melampaui kekuatan maut yang menguasai kita. Kasih Allah membawa kita menuju kemuliaan sorgawi. Tuhan Yesus yang tidak berdosa telah dan sanggup menanggung segala dosa saya dan mati bagi saya. Tuhan telah menggantikan saya. Jesus took our place and He was crucified because of us,  because He loved us. Jesus was crucified so that we could have life. Puncak kasih Allah kepada manusia dinyatakan oleh-Nya melalui kematian Kristus yang juga merupakan penyataan Allah bahawa Ia ingin memulai kembali membina hubungan dengan seluruh umat manusia dan Allah sudi memberikan berkat-Nya untuk memulihkan kehidupan manusia.

Apakah ertinya keselamatan ini jika kita tidak mempergunakan kesempatan ini untuk sampaikan kasih yang telah kita rasakan ini kepada dunia ini? We are bonded to Christ's love for life. Hidup ini adalah kesempatan, janganlah kita sia-siakan hidup yang Tuhan sudah berikan. Ayo kita kembali kepada kasih-Nya. Adakah anda diikat oleh kasih-Nya? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: